Gry komputerowe w procesie dydaktycznym - zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 1995-2012

KSIĄŻKI

1. Alien vs. Predator? : gry komputerowe a badania literackie / Jan Stasieńko. - Wrocław : Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP, cop. 2005.

2. Arkana edukacji komputerowej : [testy najbardziej popularnych programów] / William P. Mann ; tł. Piotr Barancewicz. - Warszawa : Intersoftland, cop. 1995.

3. Gry fabularne - nowe zjawisko kultury współczesnej / Jerzy Zygmunt Szeja. - Kraków : "Rabid", 2004.

4. Gry informacyjne : dziennikarstwo epoki cyfrowej / Ian Bogost, Simon Ferrari, Bobby Schweizer ; przekł. Joanna Gilewicz. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, cop. 2012.

5. Komputer w diagnostyce i terapii pedagogicznej / pod red. Bronisława Siemienieckiego. - Wyd. 3. - Toruń : Adam Marszałek, cop. 1998.

6. Komputerowe wspomaganie procesu komunikacji niewerbalnej dzieci z wieloraką niepełnosprawnością / Anna Lechowicz. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, cop. 2005.

7. Komputerowe wspomaganie procesu kształtowania gotowości szkolnej dzieci sześcioletnich / Anna Watoła. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, cop. 2006.

8. Komputerowe wspomaganie umiejętności czytania u dzieci sześcioletnich / Joanna Gruba. - Kraków : "Impuls", 2002.

9. Kulturotwórcza funkcja gier : gra jako medium, tekst i rytuał. T. 1 / red. nauk. Augustyn Surdyk ; Uniwersytet im. Adama Mickiewicza. Instytut Lingwistyki. - Poznań : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, 2007.

10. Kulturotwórcza funkcja gier : gra jako medium, tekst i rytuał. T. 2 / red. nauk. Augustyn Surdyk, Jerzy Szeja ; Uniwersytet im. Adama Mickiewicza. Instytut Lingwistyki. red. nauk. Augustyn Surdyk, Jerzy Szeja ; Uniwersytet im. Adama Mickiewicza. Instytut Lingwistyki - Poznań : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, 2007.

11. Wirtualny plac zabaw : gry sieciowe i przemiany kultury współczesnej / Mirosław Filiciak ; wstęp Wiesław Godzic. - Warszawa : Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, cop. 2006.

 

ARTYKUŁY Z CZASOPISM

1. Autonomizująca funkcja techniki gier fabularnych / Augustyn Surdyk // Języki Obce w Szkole. - 2008, nr 6, s. 167-174

2. Co możemy zrobić by śmieci było mniej? / Katarzyna Rosłaniec // Przyroda Polska. - 2007, nr 3, dod. "Biuletyn Eko-edukacyjny", s. 2

3. Cudzysłów jako wyraz niepewności i dystansu w tekstach dotyczących gier komputerowych / Kamila Gądek // Poradnik Językowy. - 2009, z. 2, s. 58-68

4. Cyfrowe antybaśnie / Rafał Kochanowicz // Polonistyka. - 2012, nr 9, s. 26-30

5. Ekran monitora czarodziejskim lustrem? : pytanie o tożsamość mordującego myszką... / Marta Anna Sałapata // Edukacja. - 2005, nr 2, s. 103-116

6. Entliczek, pentliczek, czerwony stoliczek, a na tym stoliczku... : o edukacyjnych grach komputerowych, nawet dla dwulatków / Małgorzata Łoskot // Doradca Nauczyciela Przedszkola. - 2011, nr 1, s. 50-51

7. Gra planszowa - starożytne Igrzyska w Olimpii / Jacek Banach // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. - 2011, nr 5, s. 19-29

8. Gry fabularne : mit a rzeczywistość : potencjalne wykorzystanie technik narracyjnych gier fabularnych w dydaktyce, pedagogice i terapii / Przemysław Panek, Olga Drzewiecka // Szkoła Specjalna. - 2005, nr 1, s. 19-29

9. Gry komputerowe - czy należy się ich obawiać? / Krystyna Żuchelkowska // Wychowanie na co Dzień. - 2010, nr 6, s. 24-29

10. Gry komputerowe na poważnie / Ryszard Błaszkiewicz // Nauczanie Początkowe. - 2011/2012, nr 1, s. 14-21

11. Gry komputerowe. Co zyskuję co tracę / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. - 2012, nr 44, s. 19-22

12. Gry, które uczą / Augustyn Surdyk // Meritum. - 2010, nr 2, s. 22-25

13. Historyczne gry komputerowe - przewodnik dla nauczycieli / Magdalena Sośnierz // Wiadomości Historyczne. - 2011, nr 3, s. 30-38

14. Imaginarium / Andrzej Goździkowski // Głos Nauczycielski. - 2005, nr 31, s. 13

15. Internet i gry komputerowe - szanse i zagrożenia : (zestawienie bibliograficzne) / Sabina Frost // Wszystko dla Szkoły. - 2009, nr 11, s. 21-22

16. Komputerowe gry dydaktyczne - sposób na atrakcyjne lekcje / Monika Górczyńska // Edukacja i Dialog. - 2007, nr 10, s. 22-24

17. Komputerowe RPG w szkole / Paweł Sporek // Polonistyka. - 2010, nr 5, s. 24-30

18. Komputerowe wspomaganie wczesnoszkolnej edukacji muzycznej / Ewa Parkita // Nauczanie Początkowe. - 2008/2009, nr 4, s. 35-42

19. Matematyczne gry w internecie / Marcin Braun // Matematyka w Szkole. - 2007, nr 39, s. 5-7

20. Miejska gra fabularna - sposób na interaktywną edukację regionalną / Julia Możdżeń // Wiadomości Historyczne. - 2010, nr 5, s. 42-45

21. Mity, baśnie, legendy, "wirtualne opowieści"... / Rafał Kochanowicz // Polonistyka. - 2009, nr 10, s. 6-10

22. Nauka mapy politycznej. Wykorzystaj multimedialne gry dydaktyczne / Katarzyna Mijakowska // Geografia w Szkole. - 2012, nr 1, s. 24

23. Nie taki diabeł straszny czyli Czego Jaś może się nauczyć zarywając weekendowe noce grając na komputerze / Dariusz Jasieniecki // Wiadomości Historyczne. - 2007, nr 1, s. 42-45

24. Przedszkolak w sieci / Aleksandra Małyska [et al.] // Wychowanie w Przedszkolu. - 2011, nr 10, s. 24-30

25. Teatralna gra fabularna (LARP) / Jerzy Zygmunt Szeja // Polonistyka. - 2011, nr 2, s. 54-60

26. Tetris, pentomino i blokus / Aneta Góra // Matematyka w Szkole. - 2010, nr 53, s. 17-19

27. Wobec gier komputerowych / Rafał Kochanowicz // Polonistyka. - 2007, nr 2, s. 53-56

28. Wpływ gier komputerowych na dziecko / Barbara Kubiak // Życie Szkoły. - 2006, nr 2, s. 53-55

29. Z czym do ludu komputerowego? : o legendzie w czasach nielegendarnych / Ewa Nowel // Język Polski w Szkole 4-6. - 2007/2008, nr 2, s. 92-99

 

DOKUMENTY ELEKTRONICZNE

1. Adibu : odkrywam tajemnice przyrody / pomysł, scen. i dialogi Delphine Barlot, Marie-Caroline Da Col. - Warszawa : CD Projekt, cop. 2008.

2. Adibu : poznaję tajemnice ludzkiego ciała / pomysł, scen., dialogi Nicolas Rodelet. - Warszawa : CD Projekt, cop. 2008.

3. Gdzie jest Nemo : ucz się z Nemo / Disney, Pixar. - Warszawa : CD Projekt, cop. 2005.

4. Kajtek : gotowy do szkoły I. - Świlcza : L.K. Avalon, 2010.

5. Kajtek : gotowy do szkoły II. - Świlcza : L.K. Avalon, 2010..Kajtek [Dokument elektroniczny] : gotowy do szkoły III. - Świlcza : L.K. Avalon, 2010.

6. Królik Bystrzak : I klasa : pakiet edukacyjny od 7 lat / red. Gabriele Rennie. - Wersja 2.0. - Warszawa : CD Projekt, cop. 2003.

7. Królik Bystrzak : II klasa : pakiet edukacyjny od 8 lat / red. Gabriele Rennie. - Wersja 2.0. - Warszawa : CD Projekt, cop. 2003.

8. Królik Bystrzak : język angielski dla najmłodszych : pakiet edukacyjny od 4 do 7 lat. - Wersja 2.0. - Warszawa : CD Projekt, cop. 2008.

9. Królik Bystrzak : w podróż dookoła świata : pakiet edukacyjny od 5 do 8 lat / red. Gabriele Rennie. - Wersja 2.0. - Warszawa : CD Projekt, cop. 2008.

10. Królik Bystrzak : zerówka : pakiet edukacyjny od 6 lat / red. Gabriele Rennie. - Wersja 2.0. - Warszawa : CD Projekt, cop. 2003.

11. Królik Bystrzak dla przedszkolaka : pakiet edukacyjny / red. Gabriele Rennie. - Wersja 2.0. - Warszawa : CD Projekt, cop. 2003.

12. Kubusiowe przedszkole. Starszaki / prod. Disney Interactive Studios. - Warszawa : CD Projekt, cop. 2002.

13. Mały Adibu z wizytą w zoo / koncepcja, scen. i dialogi Ani Takforyan. - Warszawa : CD Projekt, cop. 2009.

14. Przyroda. Na ratunek planecie. Cz. 1. - Gdańsk : Young Digital Poland, cop. 2009.

15. Przyroda. Na ratunek planecie. Cz. 2. - Gdańsk : Young Digital Poland, cop. 2009.

16. Psychologia : dziecko na drodze edukacji : program profilaktyczno-wychowawczy / aut. zawartości merytorycznej Anna Kusy. - Polska wersja językowa 1.0.0.0. - Będzin : Inter-Biznes, [2011].

 

Wrzesień, 2013 r.   Oprac. Wanda Golec

 

Powrót do Pedagogika. Wychowanie.