Motywacja uczenia się - zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2015-2021
Zestawienie do pobrania
KSIĄŻKI
1. Edukacja, która zmienia życie : 12 narzędzi umysłu, które rozpalają miłość do nauki / Marilee G. Adams. - Warszawa : Oficyna Wydawnicza „Logos", cop. 2016
2. Egzaminy bez spiny : wiesz więcej i potrafisz więcej niż ci się wydaje / Elżbieta Zubrzycka. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2019
3. Fińskie dzieci uczą się najlepiej / Timothy D Walker. - Kraków : Wydawnictwo Literackie, 2019
4. Indywidualne wsparcie edukacyjne / red. Wanda Hajnicz, Agnieszka Konieczna. - Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2015
5. Jak motywować uczniów do nauki : z polskimi przykładami z kursu internetowego „Szkoły Uczącej Się" programu Centrum Edukacji Obywatelskiej i Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności / Merrill Harmin. - Warszawa : CEO : Civitas, 2018
6. Jak pomagać (a nie szkodzić) uczniom ocenianiem szkolnym / Bolesław Niemierko. - Sopot : Smak Słowa, 2018
7. Jak się uczyć / Ronald W Fry. - Poznań : Dom Wydawniczy REBIS, 2019
8. Kompetencje trenerskie w pracy nauczyciela : jak zmotywować ucznia do nauki / Lilianna Kupaj, Wiesława Krysa. - Warszawa : ABC a Wolters Kluwer Business, 2015
9. Motywacja do uczenia się uczniów w młodszym wieku szkolnym / Małgorzata Głoskowska-Sołdatow. - Warszawa : Wydawnictwo Akademickie Żak ; Białystok : Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu, cop. 2016
10. Motywowanie uczniów do nauki i dobrego zachowania czyli „Pozytywne przyłapania" / Magdalena Kochanowska, Żaneta Maruńczak, Daria Kapica-Przewoźnik. - Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2020
11. Nauczycielska diagnoza pedagogiczna w przedszkolu i w szkole / Małgorzata Chojak. - Warszawa : Difin, 2021
12. (Nie)obecność outdoor education w kształceniu szkolnym / Renata Michalak, Teresa Parczewska. - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2019
13. Projektowanie metod dydaktycznych : efektywne strategie edukacyjne / Julie Dirksen. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, cop. 2017
14. Rozwijanie umiejętności uczenia się / Magdalena Goetz. - Warszawa : Wiedza i Praktyka, cop. 2019
15. Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą : programy zajęć. Cz. 4 / red. Ewa Grudziewska. - Warszawa : Difin, 2019
16. Społeczne i indywidualne wymiary oceny szkolnej / Krzysztof Zajdel. - Kraków : Impuls, 2019
17. Szkoła uczenia się / Jarosław Kordziński. - Warszawa : Wolters Kluwers, 2018
18. Sztuka oceniania : motywowanie uczniów do rozwoju / Bożena Kubiczek. - Opole : Wydawnictwo Nowik, 2018
19. Teorie kształcenia w cyfrowym świecie / Dorota Siemieniecka, Bronisław Siemieniecki. - Kraków : Impuls, 2019
20. Trening wygrywania : jak wygrywać w życiu, w biznesie i w sporcie? / Paulina Mechło, Katarzyna Selwant. - Gliwice : Helion, cop. 2021
21. Trudne sytuacje w klasie szkolnej : identyfikacja, propozycje rozwiązań / Aneta Paszkiewicz. - Warszawa : Difin, 2019
22. Uczyć (się) z pasją : jak sprawić, by uczenie (się) było fascynującą podróżą / Pernille Ripp. - [Słupsk] : Wydawnictwo Dobra Literatura, cop. 2017
23. Zafascynowani światem : efektywne wspieranie rozwoju zdolności i zainteresowań uczniów w codziennej praktyce szkolnej / Tomasz Knopik. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2018
ARTYKUŁY Z CZASOPISM
1. 4:0 dla języka angielskiego : czynniki hamujące motywację uczniów do nauki języka niemieckiego / Anna Kizeweter // Języki Obce w Szkole. - 2020, nr 1, s. 19-23
2. Aby chciało im się chcieć : motywacja wewnętrzna ucznia / Dorota Zając // Głos Pedagogiczny. - 2017, nr 94, s. 13-16
3. Ach te zaległości! / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. - 2016, nr 46, s. 12
4. Autonomia uczniów jako sposób przeciwdziałania słabnięciu motywacji do nauki języka / Magdalena Jochimczyk // Języki Obce w Szkole. - 2020, nr 1, s. 13-17
5. By chciało się chcieć - motywacyjne dylematy / Aleksandra Kubala-Kulpińska // Życie Szkoły. - 2020, nr 9, s. 34-39
6. Diagnoza edukacyjna w kontekście wyborów czytelniczych / Kornelia Rybicka, Stanisław Plebański // Język Polski w Liceum. - 2016/2017, nr 2, s. 9-22
7. Dlaczego warto się uczyć? : scenariusz zajęć bibliotecznych / Agnieszka Bałka // Biblioteka w Szkole. - 2015, nr 10, s. 11
8. Działaj zadaniowo / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. - 2017, nr 39, s. 12
9. Elementy gamifikacji w polskiej szkole / Sylwia Polcyn-Matuszewska // Remedium. - 2016, nr 5, s. 18-19
10. G jak grywalizacja / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. - 2017, nr 50, s. 12
11. Gamifikacja w edukacji. Szanse na przyszłość, możliwości na dziś / Tomasz Skołżyński // Meritum. - 2015, nr 3, s. 105-109
12. Grywalizacja jak to działa : o pożytkach z gier i wykorzystaniu ich w szkole. Cz. 2 / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. - 2018, nr 1/2, s. 21
13. Indywidualizacja motywowania / Karolina Piotrowska // Wychowawca. - 2016, nr 9, s. 12-13
14. Informacja zwrotna - świadomy dialog nauczyciela z uczniem / Margareta Olszewska // Życie Szkoły. - 2018, nr 10, s. 17-21
15. Jak mi się nie chce... : jak motywować ucznia do nauki? / Karolina Oleksa // Życie Szkoły. - 2017, nr 3, s. 17-21
16. Jak motywować dzieci, by nas słuchały? Jak słuchać dziecko, by znaleźć właściwą drogę motywowania? / Agnieszka Piasecka // Meritum. - 2015, nr 3, s. 83-85
17. Jak motywować uczniów do nauki zwłaszcza wtedy, gdy wakacje za pasem? / Anna Meslin // Życie Szkoły. - 2018, nr 6, s. 2-7
18. Jak motywować, by nie demotywować / Małgorzata M. Jankowska // Polonistyka. - 2019, nr 6, s. 49-51
19. Jak motywować, by nie demotywować? / Małgorzata M. Jankowska // Głos Pedagogiczny. - 2019, nr 110, s. 17-20
20. Jak pomóc uczniom polubić edukację? / Ewa Ostarek // Życie Szkoły. - 2020, nr 2, s. 18-22
21. Jak poprawić nastawienie do uczenia się fizyki? / Julian Piotr Sawiński // Fizyka w Szkole. - 2018, nr 5, s. 26-29
22. Jak zmotywować ucznia? - praktyczny plan krok po kroku / Sylwia Pawłowska // Remedium. - 2018, nr 3, s. 15-17
23. Jak zmotywować uczniów do działania / Roma Kadzikowska-Wrzosek // Psychologia w Szkole. - 2015, nr 5, s. 22-31
24. Językowy Habit Tracker w edukacji wczesnoszkolnej / Ewa Ostarek // Życie Szkoły. - 2018, nr 11, s. 2-6
25. Motywacja do uczenia się języka obcego studentów niesłyszących lub słabosłyszących / Ewa Domagała-Zyśk // Niepełnosprawność i Rehabilitacja. - 2019, nr 2, s. 28-34
26. Motywacja skrojona na miarę / Stanisław Kowal // Wychowawca. - 2020, nr 9, s. 5-7
27. Motywacja, ale jaka / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. - 2019, nr 45, s. 13
28. Motywacyjny triathlon z perłami w tle / Małgorzata Gasik // Meritum. - 2015, nr 3, s. 86-91
29. Motywowanie ucznia do nauki. Cz. 2 / Stanisław Korczyński // Remedium. - 2016, nr 10, s. 14-16
30. Motywowanie uczniów do nauki - cd / Stanisław Korczyński // Remedium. - 2016, nr 12, s. 12-13
31. Motywowanie uczniów do nauki - cd / Stanisław Korczyński // Remedium. - 2016, nr 11, s. 8-10
32. Motywowanie uczniów do nauki : jak to robić skutecznie? / Magdalena Goetz // Polonistyka. - 2015, nr 4, s. 28-30
33. Motywowanie uczniów do nauki : jak to zrobić skutecznie / Magdalena Goetz // Głos Pedagogiczny. - 2015, nr 70, s. 52-55
34. Motywowanie uczniów do nauki. Cz. 1 / Stanisław Korczyński // Remedium. - 2016, nr 9, s. 1-4
35. Motywuj pozytywnie. Cz. 2 / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. - 2018, nr 24, s. 8
36. Nagrody (nie tylko) rzeczowe / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. - 2017, nr 51/52, s. 23
37. Nauczyciel i uczeń w obliczu zagrożenia „zombifikacją". Problem motywu i motywacji w perspektywie kulturowo-historycznej / Przemysław Gąsiorek, Beata Zamorska // Edukacja. - 2019, nr 2, s. 112-128
38. Nauczyciel na ratunek / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. - 2018, nr 23, s. 8
39. Nie idź na skróty / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. - 2019, nr 5, s. 11
40. O docenianiu twórczego pisania czyli o wspierającej sile informacji zwrotnej / Agnieszka Wenda // Polonistyka. - 2018, nr 5, s. 49-53
41. O krok dalej niż pochwała i uwaga - głębsze oblicze motywacji / Grzegorz Więcław // Meritum. - 2015, nr 3, s. 73-76
42. Ocenianie prac pisemnych - wypowiedzi argumentacyjnych / Joanna Dobkowska // Polonistyka. - 2019, nr 1, s. 47-48, 50-53
43. Orientacja motywacyjna uczniów - weryfikacja teorii Johna Nichollsa w polskich warunkach edukacyjnych / Joanna Ogrodnik // Edukacja. - 2019, nr 1, s. 58-74
44. Poprawka w sierpniu / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. - 2019, nr 26, s. 13
45. Potencjał osobisty dziecka to szansa na sukces : jak pomóc go wykorzystać? / Barbara Osińska // Wychowanie w Przedszkolu. - 2016, nr 10, s. 42-45
46. Przepis na sukces ucznia / Agnieszka Ludorowska // Głos Pedagogiczny. - 2020, nr 118, s. 50-54
47. Skuteczne motywowanie / Małgorzata Stańczyk // Dyrektor Szkoły. - 2016, nr 1, s. 56-58
48. Staram się rozumieć, co motywuje ucznia... / Zofia Grudzińska // Meritum. - 2016, nr 1, s. 47-53
49. Studium przypadku jako narzędzie budowania motywacji uczestników zajęć z języka obcego / Krystyna Breszka-Jędrzejewska // Języki Obce w Szkole. - 2019, nr 5, s. 71-74
50. TAK dla motywacji / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. - 2018, nr 1/2, s. 23
51. Techniki wspierające uczenie się / Anna Kostrzewa // Dyrektor Szkoły. - 2019, nr 5, s. 68-72
52. Teraz będzie lepiej... / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. - 2019, nr 1/2, s. 12
53. Ucz się z uśmiechem / Mirosława Dyka-Płonka // Głos Nauczycielski. - 2017, nr 50, s. 14
54. Warto to zrobić. Dlaczego? / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. - 2019, nr 1/2, s. 18
55. Wiem, że nic nie wiem / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. - 2019, nr 37, s. 12
56. Wymagania, które rozwijają / Magdalena Goetz // Biologia w Szkole. - 2018, nr 3, s. 33-35
57. Wymagania, które rozwijają / Magdalena Goetz // Głos Pedagogiczny. - 2017, nr 94, s. 42-45
58. Z tajemnic uczniowskiej motywacji / Justyna Nowakowska // Meritum. - 2015, nr 3, s. 77-82
59. Zaraźliwy optymizm / Michał Friedrich // Głos Nauczycielski. - 2018, nr 7, s. 12-13
60. Zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2000-2015 na temat: Motywacja do działania / Monika Cejmer // Meritum. - 2015, nr 3, s. 92-97
Oprac. Anna Stefaniak