Logopedia – zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2015-2021

Zestawienie do pobrania

KSIĄŻKI

1. Bitniok Michał, Mowa i rozwój a zaburzenia : teoria i praktyka logopedyczna. Dąbrowa Górnicza 2015.

2. Błachnio Krystyna, Vademecum logopedyczne : podręcznik akademicki. Poznań 2015.

3. Błasiak-Tytuła Marzena,  Orłowska-Popek Zdzisława, Siudak Anna (red.), Neurologopedia. T. 2, Glottodydaktyka i logopedia z perspektywy neurobiologicznej. Kraków 2018.

4. Błeszyński Jacek J., Kaczorowska-Bray Katarzyna (red.), Diagnoza i terapia logopedyczna osób z niepełnosprawnością intelektualną : teoretyczne determinanty problemu. Gdańsk 2019.

5. Bochniak-Brzezińska Magdalena, Domańska-Ożga Monika, Logopedyczne przygody z foką Florentyną : utrwalanie głosek f, w, k, g. Gdańsk 2015.

6. Bury Magdalena [i in.], Ćwiczenia sprawności komunikacyjnych. Cz. 3, Jak prosić i rozkazywać?. Kraków 2017.

7. Bury Magdalena [i in.], Ćwiczenia sprawności komunikacyjnych. Cz. 1, Jak rozpoczynać i kończyć rozmowę? Kraków 2016.

8. Bury Magdalena [i in.], Ćwiczenia sprawności komunikacyjnych. Cz. 2, Jak rozmawiać z ludźmi? Kraków 2016.

9. Cabała Justyna [i in], Logopedia w edukacji wczesnoszkolnej : zeszyt ćwiczeń : autyzm, niepełnosprawność w stopniu lekkim, opóźniony rozwój mowy. Warszawa 2020.

10. Czapla Joanna, Szepty i okrzyki w zdaniu i wierszyku : ćwiczenia logopedyczne dla przedszkolaków. Gdańsk 2016.

11. Czaplewska Ewa (red.), Logopedia międzykulturowa. Gdańsk 2018.

12. Czerniakowska Anna, Rymowane zagadki logopedyczne : głoski dźwięczne - bezdźwięczne. Gdańsk 2017.

13. Ćwiklińska Joanna [i in.], Logopedia w edukacji wczesnoszkolnej : zeszyt ćwiczeń : dziecko z wadą słuchu, zaburzenie przetwarzania słuchowego, mowa bezdźwięczna. Warszawa 2020.

14. Domagała Aneta, Mirecka Urszula (red.), Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna. T. 1, Rozwój sprawności językowych : podstawowe problemy logopedyczne.  Gdańsk 2021.

15. Domagała Aneta, Mirecka Urszula, Metody terapii logopedycznej. Lublin  2018.

16. Domagała Aneta, Mirecka Urszula (red.), Zaburzenia komunikacji pisemnej. Gdańsk 2017.

17. Dudziec Kamila, Głuchowska Hanna, Tarczyńska-Płatek Agnieszka, Cykada z Cedyni : utrwalanie głoski C. Gdańsk 2021.

18. Dudziec Kamila, Głuchowska Hanna, Tarczyńska-Płatek Agnieszka, Sójka z Sokołowa : utrwalanie głoski s. Gdańsk 2020.

19. Galewska-Kustra Marta, Zeszytowy trening mowy czyli ćwiczenia logopedyczne dla dzieci. Warszawa 2020.

20. Galewska-Kustra Marta, Szwajkowscy Elżbieta i Witold, Wierszyki ćwiczące języki czyli rymowanki logopedyczne dla dzieci. Warszawa 2019.

21. Gibiński Maciej, Bzdyk-Gibińska Agnieszka, Dokumentowanie terapii logopedycznej. Gdańsk 2016.

22. Glej Sandra, Praktyczny poradnik terapii wad wymowy : u dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Kraków 2018.

23. Grabias Stanisław, Panasiuk Jolanta, Woźniak Tomasz, Logopedia : standardy postępowania logopedycznego : podręcznik akademicki. Lublin 2015.

24. Hamerlińska Agnieszka, Mikuła Beata (red.), Onkologopedia : podejście interdyscyplinarne. [Bielsko-Biała] 2020.

25. Jarosz Magdalena, Jedno słowo - dwa znaczenia : materiał obrazkowy do zabawy z homonimami. Gdańsk 2020.

26. Jarosz Magdalena, Krzyżówki logopedyczne : głoski syczące i szumiące. Gdańsk 2020.

27. Jarosz Magdalena, Logopedyczne poszukiwania : pomoc logopedyczna do utrwalania wymowy głosek syczących i szumiących. Gdańsk 2020.

28. Jarosz Magdalena, Logopedyczne poszukiwania : pomoc logopedyczna do utrwalania wymowy głosek j, l, li, r. Gdańsk 2020.

29. Jarosz Magdalena, Złam szyfr : pomoc logopedyczna do utrwalania wymowy głosek syczących. Gdańsk 2019.

30. Jarosz Magdalena, Złam szyfr : pomoc logopedyczna do utrwalania wymowy głosek szumiących. Gdańsk 2019.

31. Jarosz Magdalena, Szyfrogramy logopedyczne : szereg szumiący, syczący, ciszący, głoski L i R. Gdańsk 2018.

32. Jatkowska Joanna, B-learning w diagnozie i terapii logopedycznej dzieci. Gdańsk 2019.

33. Jeżewska-Krasnodębska Ewa, Zaburzenia artykulacji spółgłosek u dzieci rozpoczynających naukę szkolną. Kraków 2017.

34. Jeżewska-Krasnodębska Ewa, Skałbani Barbara (red.), Diagnoza i terapia w pracy logopedy i nauczyciela terapeuty : konteksty teoretyczne i praktyka.  Kraków 2017.

35. Kaczorowska-Bray Katarzyna, Milewski Stanisław (red.), Wczesna interwencja logopedyczna. Gdańsk 2016.

36. Kalina Agata, Szyfter Maria, Bajki logopedyczne misia API : 2-4 lat. Kraków 2020.

37. Kamińska Barbara, Milewski Stanisław (red.), Logopedia artystyczna. Gdańsk 2016.

38. Kielar-Turska Maria, Milewski Stanisław (red.), Język w biegu życia. Gdańsk 2019.

39. Kobus Małgorzata, Polinkiewicz Marzena, Zdania obrazkowo-wyrazowe : materiał do terapii głosek k, ki, g, gi, h, hi. Gdańsk 2017.

40. Kohut Dorota (red.), Dziecko o specjalnych potrzebach w kręgu interdyscyplinarnej terapii. Kraków 2015.

41. Kostecki Piotr, Piechocka Joanna, Łamanie języka dla lektora i laika, czyli treści wierszowane mniej lub bardziej połamane. Gdańsk 2017.

42. Kozłowska Iweta, Mówię płynnie : ćwiczenia do terapii jąkania. Gdańsk 2017.

43. Kozłowska Iweta, Przygody Mimków : pomoc logopedyczna do terapii opóźnionego rozwoju mowy. Gdańsk 2016.

44. Kurowska Marlena, Zawadka Joanna (red.), Język i komunikacja : perspektywa lingwistyczna i logopedyczna. Warszawa 2017.

45. Lichota Edyta Joanna, Terapia logopedyczna. Warszawa 2015.

46. Lorens Gabriela, Karwowska Aleksandra, Więcek-Poborczyk Izabela, GORA : Gesty Obrazujące Ruchy Artykulatorów. Gdańsk 2017.

47. Łuczyński Edward, Wiedza o języku polskim dla logopedów. Gdańsk 2015.

48. Maniecka Magdalena, Ćwiczenia wprowadzające i utrwalające głoski S, Z, C, Dz. Gdańsk  2021.

49. Maniecka Magdalena, Pokaż mi mój mały świat : historyjki obrazkowe dla dzieci z autyzmem, opóźnionym rozwojem mowy i niedosłuchem. Gdańsk 2016.

50. Michalik Mirosław, Mózgowe porażenie dziecięce w teorii i praktyce logopedycznej. Gdańsk 2015.

51. Milewski Stanisław, Kaczorowska-Bray Katarzyna (red.), Metodologia badań logopedycznych z perspektywy teorii i praktyki. Gdańsk 2015.

52. Milewski Stanisław, Kuczkowski Jerzy, Kaczorowska-Bray Katarzyna (red.), Biomedyczne podstawy logopedii. Gdańsk 2017.

53. Muzyka-Furtak Ewa (red.), Surdologopedia : teoria i praktyka. Gdańsk 2015.

54. Nożyńska-Demianiuk Agnieszka, Bajki logopedyczne dla dzieci. Kalisz 2017.

55. Ostasz Maria, Michalik Mirosław, Logopedyczny wiersz pajdialny. Kraków 2016.

56. Pawlik Olga [i in.], Zabawy logopedyczne : porady, ćwiczenia, wierszyki. Kraków 2019.

57. Pluta-Wojciechowska Danuta, Sambor Barbara (red.), Współczesne tendencje w diagnozie i terapii logopedycznej. Gdańsk 2017.

58. Sadowska-Krajewska Aleksandra, Język skacze, buzia dmucha : ćwiczenia logopedyczne dla malucha. Kraków 2018.

59. Skalmowska Danuta, Gadu-gadu czyli logopedia : gimnastyka buzi i języka. [Miejsce nieznane] 2020.

60. Skalmowska Danuta, Łubu-dubu czyli logopedia : gimnastyka buzi i języka. [Miejsce nieznane] 2020.

61. Skalmowska Danuta, O la la! czyli logopedia : gimnastyka języka. [Miejsce nieznane] 2019.

62. Smoleń Anna, Logosmyk : opowiastki logopedyczne z ćwiczeniami. Gdańsk 2018.

63. Szłapa Katarzyna, Tomasik Iwona, Wrzesiński Sławomir, Krok po kroku : jak rozwijać mowę dziecka. Cz. 2, Zabawy do terapii opóźnionego rozwoju mowy dla rodziców i terapeutów. Gdańsk 2016.

64. Szłapa Katarzyna, Tomasik Iwona, Wrzesiński Sławomir, Krok po kroku : jak rozwijać mowę dziecka. Cz. 1, Materiały do terapii opóźnionego rozwoju mowy dla rodziców i terapeutów. Gdańsk 2015.

65. Szostek Joanna, Porady i ćwiczenia logopedyczne : zabawy wspomagające poprawną wymowę.  Kraków 2021.

66. Tarkowski Zbigniew (red.), Patologia mowy. Gdańsk 2017.

67. Tłokiński Waldemar, Milewski Stanisław, Kaczorowska-Bray Katarzyna (red.), Gerontologopedia. Gdańsk 2018.

68. Toczyska Bogumiła, Zacznij od samogłoski : samogłoska w logopedii artystycznej. Gdańsk 2016.

69. Węsierska Katarzyna, Gaweł Katarzyna (red.), Zaburzenia płynności mowy. Gdańsk 2018.

70. Wiśniewska Marta, Uczymy się mówić : materiały do alternatywnych i wspomagających metod komunikacji AAC. Gdańsk 2017.

71. Wiśniewska Marta, Ćwiczenia językowe : propozycje zadań dla dzieci i dorosłych z zaburzeniami w komunikacji językowej. Cz. 2. Gdańsk 2016.

72. Wysocka Katarzyna, Stebelska Agnieszka, Logopedia w edukacji wczesnoszkolnej : zeszyt ćwiczeń : raz, dwa trzy - do zabawy dołącz ty! : historyjki obrazkowe. Warszawa 2021.

73. Wysocka Marta, Kamińska Barbara, Milewski Stanisław (red.), Prozodia : przyswajanie, badanie, zaburzenia, terapia. Gdańsk 2020.

74. Zagnińska Maria, Akrobatyka języka : trening Mistrza Języka. Kraków 2016.

75. Zarębska Małgorzata, Ćwiczenia logopedyczne z głoską s : plus naklejki. Toruń 2017.

 

 

ARTYKUŁY Z CZASOPISM

1. Baj-Lieder Marta, Integracja sensoryczna w praktyce logopedycznej. Forum Logopedy 2019, nr 34, s. 22-25.

2. Baj-Lieder Marta, Wybiórczość pokarmowa w ujęciu sensoryczno-motorycznym. Forum Logopedy 2017, nr 20, s. 15-19.

3. Banasiak Iwona, Osko Monika, Wykorzystanie nowych regulatorów funkcji MFS w pracy logopedy. Forum Logopedy 2017, nr 17, s. 40-42.

4. Banaszkiewicz Agnieszka, Metody wywoływania głosek : jakie metody mamy do wyboru?. Forum Logopedy 2019, nr 34, s. 41-47.

5. Barańska Małgorzata, Prowadzenie zajęć Metodą Dobrego Startu. Forum Logopedy 2019, nr 34, s. 34-36.

6. Bełtkiewicz Dorota, Logopedyczna bajka terapeutyczna - nowa forma wsparcia rozwoju dzieci z rodzin wielojęzycznych, wielokulturowych. Biblioterapeuta 2015, nr 1, s. 39-43.

7. Błahitko Joanna, Wierszyki rozgrzewające buzie i języki. Bliżej Przedszkola 2019, nr 1, s. 28-29.

8. Błasiak-Tytuła Marzena, Orłowska-Popek Zdzisława, Technika programowania języka w terapii dziecka ze spektrum autyzmu. Forum Logopedy 2018 nr 23, s. 42-46.

9. Bogdanowska Zenobia, Aktywny trening słuchowy : sposób na wspieranie uczniów z zaburzeniami przetwarzania słuchowego. Forum Logopedy 2019, nr 34, s. 48-51.

10. Bryk Marlena, Grządziel Weronika, HulajMowa : zabawy z liskiem. Bliżej Przedszkola 2021, nr 7/8, s. 127.

11. Brzozowska-Misiewicz Ilona, Stańczak-Urbańska Joanna, Wpływ wad postawy na wady wymowy. Forum Logopedy 2016, nr 14, s. 40-44.

12. Ciemińska Agnieszka, W centrum zaburzeń : metoda indywidualnej stymulacji słuchu Johansena jako wsparcie dla dziecka z (C)APD. Forum Logopedy 2018, nr 28, s. 15-18.

13. Czapla Joanna, Nauczyciel przedszkola kontra ORM czyli opóźniony rozwój mowy. Wychowanie w Przedszkolu 2019, nr 6, s. 4-8.

14. Czapla Joanna, Zabawki w naszej sali : scenariusz zajęć logopedycznych dla 3-letniego dziecka z ORM. Wychowanie w Przedszkolu 2018, nr 6, s. 41-42.

15. Czapla Joanna, Sygmatyzm czyli seplenienie u dzieci w wieku przedszkolnym. Wychowanie w Przedszkolu 2017, nr 10, s. 60-64.

16. Czapla Joanna, Totet czy kotek, todut czy kogut? : kappacyzm, gammacyzm - częsty problem przedszkolaków. Wychowanie w Przedszkolu 2017, nr 9, s. 61-64.

17. Czapla Joanna, Opóźniony rozwój mowy małego dziecka i dziecka w wieku przedszkolnym. Wychowanie w Przedszkolu 2017, nr 8, s. 59-64.

18. Czapla Joanna, Wakacyjne zabawy logopedyczne : mamo, tato pobawmy się razem. Wychowanie w Przedszkolu 2017, nr 6, s. 58-64.

19. Czapla Joanna, Profilaktyka logopedyczna w przedszkolu. Wychowanie w Przedszkolu 2017, nr 5, s. 59-64.

20. Czapla Joanna, Seplenienie się nie zmieni, gdy terapii nie docenisz. Wychowanie w Przedszkolu 2015, nr 1, s. 56-60.

21. Czerniejewska-Wolska Hanna, Leszczyńska Małgorzata, Tokarski Maciej, Dysfagia czyli zaburzenia połykania : aktualne podejście i możliwości diagnostyczne z wykorzystaniem FEES.  Forum Logopedy 2019, nr 30, s. 47-50.

22. Czernuszenko Anna, Testy przesiewowe - ważne ogniwo w diagnostyce dysfagii. Forum Logopedy 2019, nr 30, s. 22-26.

23. Dardzińska Katarzyna, Przygody Pandy Ady : scenariusz grupowych zajęć logopedycznych dla starszych przedszkolaków. Bliżej Przedszkola 2020, nr 11, s. 18-19.

24. Domaniewska-Murawska Dorota, Hagner Wojciech, Cyber-Oko urządzeniem wspierającym proces rehabilitacji. Niepełnosprawność i Rehabilitacja 2018, nr 2,  54-60.

25. Forecka-Waśko Katarzyna, Logorytmika - muzyczna gimnastyka języka. Wychowanie w Przedszkolu 2019, nr 4, s. 11-14.

26. Garwolińska Agata, Jak nie stracić głosu. Głos Nauczycielski 2019, nr 21, s. 14.

27. Gawlińska Jadwiga, Ćwiczenia ortofoniczne w przedszkolu. Bliżej Przedszkola 2020, nr 6, s. 20-23.

28. Gładowicz-Bojarska Agata, Wspomaganie rozwoju mowy dziecka : propozycje ćwiczeń. Bliżej Przedszkola 2017, nr 5, s. 24-29.

29. Górna Hanna M., Lotnik Lesio : opowiadanie logopedyczne i letnie zabawy z głoskami "l" i "li" . Bliżej Przedszkola 2021, nr 5, s. 38-39.

30. Górna Hanna M., Myszka Czesia : opowiadanie logopedyczne z propozycjami zabaw. Bliżej Przedszkola 2021, nr 2, s. 32-33.

31. Jeżewska Agnieszka, Kusińska Małgorzata, Scenariusz zajęć dla dzieci 6-, 7-letnich, utrwalających głoskę [L] z wykorzystanim klocków - lambdacyzm. Forum Logopedy 2016, nr 15, s. 36-37.

32. Jeżewska-Krasnodębska Ewa, Dyslalie obwodowe jako zaburzenia najczęściej występujące u dzieci, młodzieży i dorosłych. Forum Logopedy 2020, nr 38, s. 5-10.

33. Kacprzyk-Mechuła Karina, Podział ról między rodzicem i specjalistą w terapii dziecka z mutyzmem wybiórczym. Forum Logopedy 2017, nr 17, s. 51-55.

34. Kołodziej Grzegorz Piotr, Logopeda a wybór techniki w pracy nad głosem. Forum Logopedy 2019, nr 34, s.62-66.

35. Korpalska Violetta, Studium przypadku. Drama w rehabilitacji mowy dziecka z niepełnosprawnością intelektualną. Forum Logopedy 2016, nr 15, s. 15-18.

36. Kotlińska-Szulc Lidia, Gimnastyka buzi i języka : język. Forum Logopedy 2015, nr 8, s. 38.

37. Kotlińska-Szulc Lidia, Gimnastyka buzi i języka : wargi. Forum Logopedy 2015, nr 8, s. 39.

38. Kowalska Katarzyna, Winnicka Ewa, Wykorzystanie elektrostymulacji powierzchniowej w terapii wad artykulacji. Forum Logopedy 2020, nr 38, s. 50-52.

39. Koziarska Joanna, Sen misia : bajka logopedyczna. Bliżej Przedszkola 2021, nr 7/8, s. 126.

40. Kulen-Gey Stanisława, Metoda Padovan - terapia miofunkcjonalna. Forum Logopedy 2018, nr 28, s. 37-41.

41. Lekan Elżbieta, Rozwój mowy dziecka w wieku od 2,5 do 6 lat : normy rozwojowe dla każdej grupy wiekowej. Bliżej Przedszkola 2019, nr 10, s. 10-13.

42. Lipiec Dorota, Więcek-Poborczyk Izabela, Ćwiczenia oddechowe jako element ćwiczeń wstępnych w pracy z dzieckiem z zaburzoną artykulacją. Forum Logopedy 2020, nr 38, s. 36-42.

43. Lipiec Dorota, Woźniak Agnieszka, Profilaktyka logopedyczna w wychowaniu przedszkolnym. Wychowanie na co Dzień 2015, nr 3, s. 3-7.

44. Łoskot Małgorzata, Logopeda. Głos Pedagogiczny 2019, nr 107, s. 55-57.

45. Łoskot Małgorzata, Przedszkolak z deficytami kompetencji oraz zaburzeniami sprawności językowych. Wychowanie w Przedszkolu 2018, nr 8, s. 4-7.

46. Łoskot Małgorzata, Przedszkolak z deficytami kompetencji oraz zaburzeniami sprawności językowych. Monitor Dyrektora Przedszkola 2018, nr 93, s. 60-63.

47. Majcherczyk Paweł, Rower czy jowej. Charaktery 2019, nr 10, s. 52-55.

48. Marszałek Sławomir, Postępowanie osteopatyczne u pacjentów z zaburzeniami połykania. Forum Logopedy 2019, nr 30, s. 51-55.

49. Matracki Tomasz, Nowe metody diagnostyczne zaburzeń uwagi u osób dorosłych. Forum Logopedy 2020, nr 35, s. 39-44.

50. Mazur Edyta, Małocha Karolina, Afazja a demencja - diagnoza różnicowa. Biuletyn Logopedyczny Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Logopedycznego 2016/2017, nr 1/2, s. 85-96.

51. Michalska Kinga, Zbiór logopedycznych wierszy pajdialnych "Chrząszcz brzmi w trzcinie" Krzysztofa Kiełbasińskiego. Guliwer 2017, nr 3, s. 47-54.

52. Oczko Agnieszka, Metoda Tomatisa : terapia wspomagająca pracę logopedy z dziećmi z wadami wymowy. Monitor Dyrektora Przedszkola 2017, nr 78, s. 12-13.

53. Olszewska Karolina, Dziecko jąkające się w szkole - jak je wspierać?. Głos Pedagogiczny 2018, nr 99, s. 50-52.

54. Ośko Monika, Banasiak Iwona, Hierarchia funkcji czynnościowych jamy ustnej. Forum Logopedy 2015, nr 10, s. 53-58.

55. Pakszys Michaela, EEG biofeedback w logopedii i neurologopedii. Forum Logopedy 2018, nr 28, s. 27-29.

56. Pałac-Nożewska Alicja, Techniki relaksacyjne Techniki relaksacyjne jako jedna z form wspomagania terapii logopedycznej. Forum Logopedy 2019, nr 34, s. 57-61.

57. Parakiewicz Anna, Zabawy kontaktowe a rozwijanie kompetencji komunikacyjnych. Wychowanie w Przedszkolu 2018, nr 6, s. 62-64.

58. Parakiewicz Anna, Wspieranie rozwoju dzieci z opóźnionym rozwojem mowy z zastosowaniem terapii integracji sensorycznej. Wychowanie w Przedszkolu 2018, nr 5, s. 60-64.

59. Patalan Katarzyna, Kącik logopedyczny. Bliżej Przedszkola 2018, nr 5, s. 20-21.

60. Polak Agnieszka, Rola logopedy w terapii mowy pacjentów z dystonią ogniskową i wieloogniskową. Niepełnosprawność i Rehabilitacja 2020, nr 3, s. 62-72.

61. Polek Marzena, Sześciolatek u logopedy. Nauczanie Początkowe 2016/2017, nr 1, s. 82-88.

62. Protasewicz Ewelina, Kącik logopedyczny : w cyrkowym namiocie. Bliżej Przedszkola 2021, nr 10, s. 82-83.

63. Protasewicz Ewelina, Kącik logopedyczny : urodziny jednorożca Lusia. Bliżej Przedszkola 2021, nr 7/8, s. 128-131.

64. Protasewicz Ewelina, Kącik logopedyczny : oceaniczne zabawy językowe. Bliżej Przedszkola 2021, nr 5, s. 82-83.

65. Protasewicz Ewelina, Kącik logopedyczny : kwietniowe zabawy językowe. Bliżej Przedszkola 2021, nr 3, s. 82-83.

66. Protasewicz Ewelina, Kącik logopedyczny : zabawy językowe na słodko. Bliżej Przedszkola 2021, nr 2, s. 82-83.

67. Protasewicz Ewelina, Kącik logopedyczny : kocie i dinozaurowe zabawy językowe. Bliżej Przedszkola 2021, nr 1, s. 82-83.

68. Protasewicz Ewelina, Kącik logopedyczny : gry i zabawy językowe na dni grudniowe. Bliżej Przedszkola 2020, nr 11, s. 82-83.

69. Protasewicz Ewelina, Kącik logopedyczny : listopadowe zabawy językowe. Bliżej Przedszkola 2020, nr 10, s. 84-85.

70. Protasewicz Ewelina, Kącik logopedyczny : październikowe zabawy językowe. Bliżej Przedszkola 2020, nr 9, s. 82-83.

71. Pudło Agnieszka, Teatralno-artykulacyjny zwierzyniec. Bliżej Przedszkola 2020, nr 7/8, s. 67-69.

72. Religa Dorota, Zaburzenia integracji słuchowej. Forum Logopedy 2017, nr 20, s. 61-64.

73. Rytlewski Zbigniew, Mandy, takty, interwerbale - prymarne atrybuty w komunikacji we frenastenii. Forum Logopedy 2019, nr 34, s. 52-56.

74. Sałęga-Wróbel Anna, IDS-2 oraz Stanford Binet 5 - możliwość wykorzystania w praktyce logopedycznej?. Forum Logopedy 2010, nr 35, s. 54-59.

75. Sedivy-Mączka Katarzyna, Zastosowanie Manualnego Torowania Głosek i Gestów Artykulacyjnych w pracy z dziećmi z autyzmem. Forum Logopedy 2018 nr 23, s. 38-41.

76. Skałbania Barbara, Metoda Instrumental Enrichment jako wsparcie terapii pedagogicznej i logopedycznej. Forum Logopedy 2018, nr 28, s. 56-59.

77. Sobkowiak Monika, Pomoce logopedyczne : do it yourself!. Inspiracje Nauczanki 2019, nr 1, s. 17-19.

78. Soboń Joanna, Dziecko z wymową bezdźwięczną. Życie Szkoły 2020, nr 5, s. 25-29.

79. Soboń Joanna, Uczeń z giełkotem - procedura diagnozowania. Życie Szkoły 2019, nr 1, s. 39-42.

80. Socha Katarzyna, Smakołyki na języki : usprawnianie narządów mowy przy użyciu artykułów spożywczych. Bliżej Przedszkola 2021, nr 1, s. 32-34.

81. Sojka Agnieszka, Kobyłecka Olga, Rodzic dziecka z wadą wymowy w placówce oświatowej : skutki uwarunkowań prawnych i propozycje rozwiązań problemów. Forum Logopedy 2019, nr 29, s. 61-64.

82. Szudarski Paweł, Diagnoza sprawności i płynności językowej a zaburzenia komunikacji. Forum Logopedy 2020, nr 35, s. 61-66.

83. Tarkowski Zbigniew, Psychogenne zaburzenia mowy i głosu z perspektywy medycyny psychosomatycznej. Forum Logopedy 2017, nr 17, s. 61-64.

84. Tarkowski Zbigniew, Autonomia diagnozy logopedycznej. Forum Logopedy 2016, nr 14, s. 62-64.

85. Wałaszek Monika, Zestaw ćwiczeń wspomagający terapię opóźnionego rozwoju mowy. Wychowanie w Przedszkolu 2020, nr 8, s. 42-44.

86. Wałaszek Monika, Zestaw ćwiczeń wspomagający terapię opóźnionego rozwoju mowy. Wychowanie w Przedszkolu 2020, nr 8, s. 39-40.

87. Wicher Anna, Wędzidełko języka jako kontrowersyjny problem w logopedycznej refleksji z perspektywy studentki logopedii. Biuletyn Logopedyczny Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Logopedycznego 2016/2017, nr 1/2, s. 75-84.

88. Wilczyńska Malwina, Pacjent z dyslalią i wadą zgryzu. Forum Logopedy 2020, nr 38, s. 61-65.

89. Wilmańska Aleksandra, Uchy dedonia - swoista mowa dziecięca. Forum Logopedy 2016, nr 15, s. 53-55.

90. Zembrzuska Joanna, Scenariusz zajęć dla dzieci 4-letnich - kappacyzm i gammacyzm. Forum Logopedy 2016, nr 15, s. 26-28.

91. Żebryk-Stopa Anna, Kuśnierkiewicz Danuta, Zalecenia diagnostyczno-terapeutyczne dla logopedów pracujących z osobami po laryngektomii. Forum Logopedy 2015, nr 10, s. 32-38.

92. Żuchowska Ewelina, Od logopedii do surdologopedii i jej zadań. Język Polski w Szkole Podstawowej 2018/2019, nr 2, s. 38-48.

 
Oprac. Anna Stefaniak

 

Powrót do Dydaktyka