Ocenianie kształtujące - zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2005-2013

KSIĄŻKI

1. Bliżej historii : gimnazjum : klasa 1 : ocenianie kształtujące i metody aktywizujące - scenariusze lekcji / Anita Plumińska-Mieloch. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2009

2. Duch klasy : jak motywować uczniów do nauki? : z polskimi przykładami z kursu internetowego Akademii "Szkoły uczącej się" / Merrill Harmin ; [przekł. Agata Tomaszewska]. - Wyd. 2. - Warszawa : Centrum Edukacji Obywatelskiej, 2005

3. Jak oceniać, aby uczyć? / Paul Black [et al. ; przekł. Joanna Dutkiewicz]. - Warszawa : Centrum Edukacji Obywatelskiej : Civitas, 2006

4. Jak oceniać ucznia? : teoria i praktyka / Wojciech Walczak. - Łódź : Galaktyka, cop. 2001

5. Nauczycielskie systemy oceniania : trafność oceniania na lekcjach języka angielskiego / Piotr Wojciech Parczewski. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2012

6. Ocenianie kształtujące : doskonalenie kształcenia w szkole średniej / [tł. Anna Grabowska, Łukasz Pietraczuk]. - Warszawa : Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju, 2006

7. Ocenianie kształtujące po polsku : kurs dla doradców metodycznych - teoria i praktyka : scenariusze zajęć / aut. Grażyna Szyling [et al.]. ; red. Marta Choroszczyńska, Klemens Stróżyński. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2010

8. Ocenianie kształtujące w praktyce : z przykładami z kursu internetowego "Akademii Szkoły uczącej się" / Danuta Sterna. - Wyd. 2 popr. - Warszawa : Centrum Edukacji Obywatelskiej : Civitas, 2008

 

ARTYKUŁY Z CZASOPISM

1. Co wiem o ocenianiu, które sprzyja efektywności kształcenia? / Beata Kossakowska // Meritum. - 2010, nr 3, s. 14-21

2. Czas na rewolucję - szkoła OK / Artur Foremski // Dyrektor Szkoły. - 2010, nr 9, s. 37-38

3. Czy ocenianie kształtujące się opłaca? / Danuta Sterna // Psychologia w Szkole. - 2007, nr 3, s. 33-44

4. Dlaczego ocenianie kształtujące? / Jacek Strzemieczny // Dyrektor Szkoły. - 2005, nr 5, s. 15-18

5. Informacja zwrotna czyli Dialog ucznia z nauczycielem / Grażyna Czetwertyńska // Języki Obce w Szkole. - 2005, nr 6, s. 20-23

6. Jak monitorować postępy w uczeniu się i rozwoju uczniów? / Julian Piotr Sawiński // Nowa Szkoła. - 2008, nr 1, s. 25-31

7. Jak oceniać grupy / Urszula Seweryńska // Matematyka. - 2006, nr 2, s. 10-13

8. Jak oceniać twórczość uczniów w szkole / Krzysztof T. Piotrowski // Psychologia w Szkole. - 2010, nr 2, s. 27-34

9. Jak oceniam moich uczniów / Katarzyna Morzyńska // Języki Obce w Szkole. - 2005, nr 6, s. 144-146

10. Jak oceniam moich uczniów z klas 1-3 szkoły podstawowej / Joanna Wiszniewska // Języki Obce w Szkole. - 2005, nr 2, s. 61-65

11. Jak powstaje szron? : (scenariusz lekcji języka polskiego w klasie 4 z zastosowaniem oceniania kształtującego) / Elżbieta Rzepecka-Roszak // Wszystko dla Szkoły. - 2009, nr 3, s. 12-13

12. Jaki jest cel oceniania? / Jan Czechowski // Nowa Szkoła. - 2009, nr 5, s. 34-36

13. Jeszcze o ocenianiu kształtującym / Beata Fiszer // Język Polski w Szkole 4-6. - 2007/2008, nr 3, s. 53-62

14. Konstruktywizm a ocenianie kształtujące : jak to się dzieje, że wiemy to, co wiemy i co to ma wspólnego z poglądami na ocenianie? / Grażyna Czetwertyńska // Języki Obce w Szkole. - 2005, nr 6, s. 16-19

15. Między wartościowaniem a informowaniem : pedagogiczny spacer po linie / Klemens Stróżyński // Dyrektor Szkoły. - 2013, nr 6, s. 62-65

16. Nauka przez ocenianie / Danuta Sterna // Psychologia w Szkole. - 2010, nr 2, s. 35-39

17. Nowa jakość oceniania - ocenianie kształtujące / Małgorzata Molska // Języki Obce w Szkole. - 2011, nr 4, s. 22-29

18. O modzie na ocenianie kształtujące... / Marta Choroszczyńska // Język Polski w Gimnazjum. - 2007/2008, nr 1, s. 78-87

19. Ocena a styl poznawczy ucznia / Marlena Rowińska // Języki Obce w Szkole. - 2005, nr 6, s. 155-156

20. Ocena i ocenianie - funkcje, wymiary i aspekty / Bożena Krupa // Kwartalnik Edukacyjny. - 2006, nr 2, s. 38-47

21. Ocena kształtująca w edukacji wczesnoszkolnej / Agnieszka Turek // Języki Obce w Szkole. - 2011, nr 4, s. 30-33

22. Oceniaj ucznia tak, jak sam chciałbyś być oceniany : w jaki sposób nauczyciel powinien oceniać i doceniać ucznia / Anna Piekarska // Głos Pedagogiczny. - 2009, nr 6, s. 32-35

23. Ocenianie inne niż wszystkie / Danuta Sterna // Psychologia w Szkole. - 2006, nr 2, s. 13-19

24. Ocenianie kształtujące - od refleksji do praktyki / Małgorzata Gryń-Chlebicka // Język Polski w Gimnazjum. - 2008/2009, nr 4, s. 88-98

25. Ocenianie kształtujące / Danuta Sterna // Dyrektor Szkoły. - 2005, nr 3, s. 38-41

26. Ocenianie kształtujące / Jacek Stec // Doradca Dyrektora Szkoły. - 2013, nr 3 (31), s. 4-8

27. Ocenianie kształtujące / Jolanta Polkiewicz, Alina Przychoda, Danuta Setlak // Dydaktyczne Puzzle. - 2006, nr 1, s. 7-9

28. Ocenianie kształtujące / Magda Wójcik // Remedium. - 2010, nr 2, s. 20

29. Ocenianie kształtujące i sumujące : (próba porównania) / Monika Szufnarowska // Wszystko dla Szkoły. - 2010, nr 4, s. 11-12

30. Ocenianie kształtujące jako styl nauczania / Marta Choroszczyńska // Język Polski w Szkole 4-6. - 2006/2007, nr 4, s. 95-99

31. Ocenianie kształtujące lekarstwem na problemy edukacji / Wojciech Turewicz // Dyrektor Szkoły. - 2008, nr 7, s. 40-42

32. Ocenianie kształtujące pedagogiczną dominantą pracy szkoły / Wojciech Turewicz // Dyrektor Szkoły. - 2010, nr 7, s. 20-22

33. Ocenianie kształtujące w nauczaniu dzieci w klasach 1-3 / Magdalena Szpotowicz // Języki Obce w Szkole. - 2005, nr 6, s. 60-65

34. Ocenianie kształtujące w zreformowanym szkolnictwie / Elżbieta Myślicka // Języki Obce w Szkole. - 2005, nr 6, s. 166-167

35. Ocenianie kształtujące... świadomość / Katarzyna Kamińska-Holc // Polonistyka. - 2009, nr 8, s. 45-50

36. Ocenianie, które pomaga się uczyć / Katarzyna Sołtan // Wszystko dla Szkoły. - 2012, nr 2, s. 9-11

37. Porozmawiajmy o ocenianiu kompetencji kluczowych / Beata Kossakowska // Meritum. - 2011, nr 3, s. 27-33

38. Szkoła uczy się uczyć OK / Magdalena Pater // Wszystko dla Szkoły. - 2012, nr 2, s. 16

39. Urzeczeni OK / Danuta Sterna // Psychologia w Szkole. - 2007, nr 4, s. 55-60

40. Współpraca z rodzicami jako niezbędny element oceniania kształtującego / Artur Foremski // Dyrektor Szkoły. - 2011, nr 3, s. 24-26

41. Znane czy nieznane czyli O modzie na ocenianie kształtujące / Marta Choroszczyńska // Język Polski w Liceum. - 2006/2007, nr 3, s. 78-82

42. Znane czy nieznane czyli O modzie na ocenianie kształtujące... / Marta Choroszczyńska // Język Polski w Szkole 4-6. - 2006/2007, nr 3, s. 80-84

 

Oprac. Marzena Kowalczuk

 

Powrót do Pedagogika. Wychowanie.