Dyscyplina szkolna – zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2008-2020
KSIĄŻKI
1. Dyscyplina w klasie : poradnik pedagogiczny / Kazimierz Słupek. - Kraków : Wydawnictwo Rubikon, 2010
2. Edukacja jutra : zróżnicowane obszary rozwoju edukacji instytucjonalnej / red. Aleksandra Kamińska-Małek, Piotr Oleśniewicz. - Warszawa : Wydawnictwo Akademii Sztuki Wojennej, 2020
3. Grzeczne dziecko : jak ustalać zdrowe granice i wspierać samodzielność / Thomas B. Brazelton, Joshua D. Sparrow. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2014
4. Kiedy pozwolić, kiedy zabronić w klasie / Robert J Mac Kenzie. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2019
5. Nauczyciel w ponowoczesnym świecie : od założeń teoretycznych do rozwoju kompetencji / red. Jacek Łukasz Pyżalski. - Łódź : theQ studio, 2015
6. Nauczyciele a dyscyplina w klasie szkolnej : przekonania, strategie, kierunki zmian / Ewa Lemańska-Lewandowska. - Bydgoszcz : Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2013
7. Od walenia po łapach do zmarszczenie brwi czyli o środkach dyscyplinujących w szkole / Lucyna Bojarska. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2009
8. Opresyjne zachowania uczniów wobec nauczycieli / Małgorzata Mikołajczak-Woźniak. - Wrocław : Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, cop. 2016
9. Pozytywna dyscyplina w klasie : jak rozwijać wzajemny szacunek, współpracę i odpowiedzialność w szkole / Jane Nelsen, Lynn Lott, H. Stephen Glenn. - Milanówek : Pozytywna Dyscyplina, 2019
10. Sposoby na trudne zachowania uczniów : utrzymanie dyscypliny w klasie, kultura osobista uczniów, zawieranie kontraktów szkolnych / Bogdan Jankowski [et al.]. - Warszawa : Dr Josef Raabe Spółka Wydawnicza, cop. 2012
11. Szkoło, jaka jesteś? : problemy nauczycieli i uczniów we współczesnej szkole / red. Małgorzata Banasiak, Agata Wołowska. - Warszawa : Difin, 2015
12. Trudne sytuacje w klasie szkolnej : identyfikacja, propozycje rozwiązań / Aneta Paszkiewicz. - Warszawa : Difin, 2019
13. Zdrowe kierowanie klasą : motywacja, komunikacja, dyscyplina / Raymond M. Nakamura. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2011
ARTYKUŁY Z CZASOPISM
1. Czujne oko w klasie / Sławomir Trusz // Psychologia w Szkole. - 2014, nr 3, s. 73-79
2. D jak dyscyplina : uczenie granic / Ewa Sokołowska // Głos Nauczycielski. - 2008, nr 1, s. 13
3. Do kąta / Anna Biernacka // Głos Pedagogiczny. - 2014, nr 57, s. 45-47
4. Dodatkowy stres decyzyjny nauczyciela: dyscyplinować czy uczyć zasad małego człowieka-ucznia? / Maria Katarzyna Grzegorzewska // Edukacja Wczesnoszkolna. - 2018/2019, nr 2, s. 75-77
5. Dyscyplina to nie przymus, dyscyplina to skuteczna organizacja / Kamila Olga Stępień-Rejszel // Wychowanie w Przedszkolu. - 2019, nr 10, s. 44-46, 48
6. Dyscyplina w grupie przedszkolnej Anna Jankowska // Bliżej Przedszkola. - 2020, nr 1, s. 18-20
7. Dyscyplina w klasie - jak ją utrzymać? / Paulina Szachniuk // Dyrektor Szkoły. - 2005, nr 10, s. 51-53
8. Dyscyplina w szkole : (zestawienie bibliograficzne za lata 1976-2008) / Anna Stefaniak // Nowa Szkoła. - 2009, nr 3, s. 60-61
9. Dyscyplinowanie trudnej klasy / Inocenty Marek // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2010, nr 9, s. 43-49
10. Dyscypliny trzeba uczyć / Jakub Kołodziejczyk // Psychologia w Szkole. - 2010, nr 4, s. 49-59
11. Good Behavior Game w realiach polskiej szkoły / Katarzyna Okulicz-Kozaryn, Katarzyna Kocoń // Serwis Informacyjny. Uzależnienia. - 2020, nr 4, s. 6-12
12. Indywidualny plan dyscypliny i kierowania klasą - wymóg czy konieczność we współczesnej edukacji wczesnoszkolnej? / Tatiana Grabowska // Wychowanie na co Dzień. - 2011, nr 4/5, dod. Wkładka Metodyczna, s. IV- VIII
13. Jak wprowadzać dyscyplinę w szkole? / Janusz Goraj // Wychowawca. - 2013, nr 2, s. 28-29
14. Jak zachować dyscyplinę w klasie? / Magdalena Krawczonek // Dyrektor Szkoły. - 2008, nr 1, s. 42-43
15. Kierowanie klasą czyli „ład i harmonia w klasie" / Norbert Karaszewski // Remedium. - 2016, nr 1, s. 6-9
16. Kierowanie klasą czyli „ład i harmonia w klasie". Cz. 1 / Norbert Karaszewski // Remedium. - 2015, nr 12, s. 7-9
17. Kodeks nauczyciela / Jarosław Kordziński // Dyrektor Szkoły. - 2008, nr 6, s. 12-13
18. Kto i kiedy radzi sobie z dyscypliną w klasie / Jacek Łukasz Pyżalski // Psychologia w Szkole. - 2009, nr 3, s. 69-76
19. Liczą się jasne zasady / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. - 2016, nr 15, s. 8
20. Między swobodą a dyscypliną : pedagogiczny spacer po linie / Klemens Stróżyński // Dyrektor Szkoły. - 2013, nr 10, s. 54-56
21. Modne niekoniecznie znaczy dobre / Przemysław Bąbel // Psychologia w Szkole. - 2013, nr 3, s. 83-87
22. Nauczyciele i uczniowie : różne spojrzenia na dyscyplinę w szkole / Grzegorz Piotr Ćwiertniewicz // Kwartalnik Edukacyjny. - 2013, nr 1, s. 48-61
23. Nie zawstydzaj / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. - 2019, nr 10, s. 9
24. Niech pani coś z tym zrobi! / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. - 2016, nr 44/45, s. 16-17
25. (Nie)ujawniane przekonania i "osobiste teorie edukacyjne" nauczycieli odnoszące się do dyscypliny i kierowania klasą szkolną / Ewa Lemańska-Lewandowska // Edukacja. - 2011, nr 2, s. 21-28
26. O szkolnej dyscyplinie pozytywnie / Ewa Sokołowska // Psychologia w Szkole. - 2008, nr 1, s. 25-36
27. Ostatnie dni szkoły / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. - 2017, nr 25, s. 8
28. Pomiędzy motywacją a dyscypliną / Ewa Wodzicka-Dondziłło // Edukacja Wczesnoszkolna. - 2019/2020, nr 2, s. 57-65
29. Porozmawiajmy o zasadach / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. - 2018, nr 6, s. 16
30. Ręka Mistrza... / Lucyna Bojarska // Dyrektor Szkoły. - 2010, nr 11, s. 48, 50-52
31. Robię, co mi się podoba : dyscyplina w klasie szkolnej / Radosław Mysior // Życie Szkoły. - 2015, nr 7, s. 24-27
32. Stawianie granic uczniom : jak to zrobić umiejętnie? / Małgorzata Łoskot. - Głos Pedagogiczny. - 69, s. 4-7
33. Tęsknota za dyscypliną / Jacek Pyżalski // Psychologia w Szkole. - 2010, nr 2, s. 61-67
34. Tęsknota za dyscypliną / Jacek Łukasz Pyżalski // Psychologia w Szkole. - 2015, nr 5, s. 105-111
35. Trudne słowo: dyscyplina : problem, który był, jest i będzie / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. - 2009, nr 4, s. 32-34
36. Trzy ideologie oświatowe - trzy środowiska klasowe / Katarzyna Kamińska-Dolata // Kwartalnik Pedagogiczny. - 2008, nr 4, s. 135-160
37. Wspólna praca nad dyscypliną / Jakub Gutowski // Psychologia w Szkole. - 2013, nr 2, s. 75-81
38. Wyciszanie klasy w momencie rozpoczynania zajęć - propozycja działań i zabaw / Katarzyna Wizgacz // Języki Obce w Szkole. - 2009, nr 1, s. 112-114
Oprac. Anna Stefaniak