Kurierek Nr 9 (178) - e-marketingu, różnych technik sprzedaży

Serdecznie zapraszam Państwa do korzystania z bogatej oferty zbiorów biblioteki. Znajdziecie tu Państwo ciekawą literaturę z różnych dziedzin. Pragnę teraz polecić literaturę z zakresu e-marketingu, różnych technik sprzedaży. Zachęcam do lektury.

1. Dejnaka Agnieszka. Proces podejmowania decyzji zakupowych przez e-konsumentów w kontekście mediów społecznościowych. - Warszawa : CeDeWu, 2013 (sygn. 112240)
     Oddawana do rąk czytelników książka pt. „Proces podejmowania decyzji zakupowych przez e-konsumentów w kontekście mediów społecznościowych" ma szczególną wartość w związku z dokonującymi się przeobrażeniami rynkowymi w Polsce, a zwłaszcza rozwojem Internetu i technologii informacyjnych.
Kluczową rolę w tych przeobrażeniach odgrywa e-konsument. Wiedza o jego zachowaniach staje się głównym czynnikiem decydującym o sukcesie rynkowym firm. Autorka pracy prezentuje w niej bardzo wiele cennych informacji o zachowaniach e-konsumentów i ich procesie decyzyjnym. Informacje te pochodzą z bezpośrednich badań autorki i można je uznać za pionierskie. Dotyczyły one e-konsumentów w ujęciu ogólnym oraz z podziałem na e- konsumentów z tzw. pokolenia X i Y.
Rozważania zawarte w książce są udaną próbą połączenia ekonomii, marketingu, socjologii i informatyki. Wyznaczają także dalsze kierunki badań. Polecam lekturę książki środowisku akademickiemu i praktykom gospodarczym.
źródło opisu: http://www.empik.com/proces-podejmowania-decyzji-zakupowych-przez-e-konsumentow-w-kontekscie-mediow-spolecznosciowych-dejnaka-agnieszka,p1076860150,ksiazka-p

2. E-marketing : współczesne trendy : pakiet startowy. Red. merytoryczna Jarosław Królewski, Paweł Sala ; [aut: Jarosław Królewski i 38 pozostałych]. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016 (sygn. 112204)
     Książka "E-marketing" to pozycja, która przybliża czytelnikowi doświadczenia praktyków branży interaktywnej. Nowe wydanie pozwala poznać współczesne trendy w marketingu internetowym, ukazać szerszy kontekst zmian dokonujących się w internecie, zrozumieć, że nowoczesny marketer to osoba kochająca technologie, a przede wszystkim wybrać skuteczną metodę realizacji kampanii marketingowych w Internecie. Marketing internetowy to dziś jedna z najbardziej skutecznych form promocji i reklamy, w czasach kryzysu jest remedium dla firm, których nie stać na drogie formaty marketingowe, często stosowane w sposób nieprzemyślany. Książka pozwala poznać obecnych i przyszłych klientów, dla których internet jest miejscem, a którym chcą, lubią i zamierzają funkcjonować w przyszłości.
źródło opisu: http://www.empik.com/e-marketing-wspolczesne-trendy-pakiet-startowy-krolewski-jaroslaw-sala-pawel,p1125573356,ksiazka-p

3. Feldy Marzena. Sklepy internetowe : jak złapać w sieci e-konsumentki i e-konsumentów. Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2012 (sygn. 112241)
     Praktyczne wskazówki w zakresie prowadzenia handlu w Internecie. Powołując się na własne badania empiryczne oraz dostępną literaturę, autorka:
- omawia różnice między e-konsumentkami i e-konsumentami na poszczególnych etapach procesu podejmowania decyzji zakupowych oraz w sferze zachowań pozakupowych,
- podpowiada, jak dostosować sklep internetowy i procedurę dokonywania w nim zakupów do preferencji klientów obu płci,
- zwraca uwagę na nowe tendencje na rynku, które mogą stanowić szanse lub zagrożenia dla sklepów internetowych,
- dostarcza przeglądu najważniejszych statystyk dotyczących rynku e-commerce,
- podpowiada, jak przeprowadzić analizę SWOT czy badanie wizerunku własnego sklepu internetowego,
- przywołuje przykłady rozwiązań stosowanych przez krajowe i zagraniczne e-sklepy odnoszące sukcesy na rynku.
     Publikacja może być przydatna dla teoretyków i praktyków zajmujących się branżą e-commerce. Powinna zainteresować zarówno pracowników szczebla kierowniczego decydujących o strategii marketingowej, jak i tych mających na co dzień bezpośredni kontakt z klientami. Będzie użyteczna również dla pracowników firm konsultingowych oraz agencji reklamowych i public relations, a w szczególności agencji interaktywnych świadczących usługi sklepom internetowym.
źródło opisu: http://www.empik.com/sklepy-internetowe-jak-zlapac-w-sieci-e-konsumentki-i-e-konsumentow-feldy-marzena,p1063144919,ebooki-i-mp3-p

5. Gracz Leszek, Ostrowska Izabela. Młodzi nabywcy na e-zakupach. Warszawa: Wydawnictwa Placet, 2014 (sygn. 112235)
    
Osoby z badanego segmentu „młodych dorosłych" (18-29 lat) stanowią dziś 18% polskiego społeczeństwa. Jest to pierwsze pokolenie Polaków, które całe swoje dorosłe życie spędziło w gospodarce rynkowej. Co również istotne, Internet był obecny w ich życiu przez cały okres dorastania i stał się naturalnym elementem rzeczywistości. Dla nich środowisko Internetu jest miejscem rozrywki, zdobywania wiedzy, spotkań i dokonywania zakupów. Poznanie ich potrzeb i sposobów postępowania może być istotnym czynnikiem wpływającym na konkurencyjność sprzedawców. Jest wysoce prawdopodobne, że przyszłe pokolenia będą w swoich zachowaniach podobne do obecnego segmentu „młodych dorosłych". Lektura książki pozwoli odpowiedzieć m.in. na następujące pytania dotyczące zachowań nabywczych osób w wieku 18-29 lat:
- Dlaczego i w jakich miejscach kupują w Internecie?
- Jakie czynniki wpływają na wybór konkretnego sprzedawcy?
- Jak oceniają bezpieczeństwo zakupów internetowych i jak starają się minimalizować ewentualne ryzyko?
- Jakie są główne źródła informacji o produktach sprzedawanych w Internecie?
- Jak sprzedawcy internetowi mogą poprawić swoją wiarygodność?
- Dlaczego część młodych nabywców nie kupuje w Internecie lub przerywa zakupy?
- Czy młodzi nabywcy są zadowoleni z zakupów internetowych?
- Jakie są główne powody niezadowolenia z zakupów internetowych i jakie kroki podejmują by poprawić swoje samopoczucie?
- Co sprawia że nabywcy mają swoje ulubione sklepy internetowe do których wracają?
- Jakie czynniki mogłyby spowodować częstsze zakupy w Internecie?
     Autorzy są przekonani, że wskazane w książce źródła konkurencyjności, jako oparte na reprezentatywnych badaniach i analizie krajowej i światowej literatury, stanowią rzeczywiste, możliwe do praktycznego zastosowania sposoby wzmacniania pozycji konkurencyjnej firm działających w Internecie. Przedstawiona analiza powinna ułatwić menedżerom kształtowanie oferty oraz komunikacji marketingowej, co pozytywnie wpłynie na poprawę pozycji konkurencyjnej ich sklepów internetowych.
źródło opisu: http://www.empik.com/mlodzi-nabywcy-na-e-zakupach-ostrowska-izabela-gracz-leszek,p1095813560,ebooki-i-mp3-p

6. Hagen Seidel. Dlaczego Zalando? : techniki sprzedaży, które zmieniły zachowanie konsumentów. Warszawa : Ole, 2014 (sygn. 110909)
     Sklep internetowy, który całkowicie zmienił zachowanie konsumenta. Co kryje się za spektakularnym sukcesem Zalando?
Hagen Seidel przeprowadził szereg wywiadów z naukowcami, menedżerami uznanych firm odzieżowych oraz ekspertami modowymi, szukając odpowiedzi na pytanie: Jak w ciągu jednego roku Zalando uzyskało obrót na poziomie pół miliarda euro?
Książka przedstawia fachowo przygotowaną analizę kulis powstania i funkcjonowania Zalando.
źródło opisu: http://www.empik.com/dlaczego-zalando-techniki-sprzedazy-ktore-zmienily-zachowanie-konsumentow-seidel-hagen,p1098541512,ksiazka-p

7. Jaciow Magdalena, Wolny Robert, Stolecka-Makowska Agata. E-konsument w Europie : komparatywna analiza zachowań. Gliwice : Helion, 2013 (sygn. 111173)
     Kraje Europy rozwijają się w różnym tempie, stopniu i zakresie, w zależności od czynników ekonomicznych, demograficznych, społecznych, kulturowych czy stopnia zaawansowania technologicznego. Innowacyjność gospodarki ma coraz większe znaczenie dla rozwoju danego państwa, ponieważ przekłada się na konkurencyjność podmiotów rynkowych i zwyczaje konsumentów. Jednym z przejawów tej innowacyjności jest wirtualizacja życia społeczno-gospodarczego, o określonych skutkach dla handlu międzynarodowego. Książka uzupełnia wiedzę w zakresie zachowań e-konsumentów w Europie. Autorzy skupiają się przede wszystkim na identyfikacji i porównaniu zachowań nabywczych e-klientów w wybranych krajach (we Francji i Włoszech, w Polsce, Portugalii, Rumunii i na Słowacji). Zawarto w niej także informacje, które mogą pomóc w podejmowaniu decyzji przedsiębiorstwom prowadzącym działalność w Internecie i kierującym ofertę do e-konsumentów na obszarze naszego kontynentu.
źródło opisu: http://www.empik.com/e-konsument-w-europie-komparatywna-analiza-zachowan-jaciow-magdalena-wolny-robert-stolecka-makowska-agata,p1079857087,ksiazka-p

8. Ejtminowicz Tomasz. Technologia w e-commerce : teoria i praktyka, poradnik menadżera. Gliwice : Wydawnictwo Helion, 2013 (sygn. 112244)
     Nadzór nad procesem tworzenia i utrzymaniem sklepu internetowego lub dowolnej innej formy obecności firmy na rynku e-commerce jest naprawdę trudnym zadaniem. Wymaga ogromnej wiedzy i ogromnego doświadczenia w kwestiach biznesowych i prawnych, a przede wszystkim technicznych. Do pracy nad tą książką Piotr Karwatka zaprosił grono uznanych ekspertów: dyrektorów IT oraz niezależnych konsultantów, którzy zajmują się m.in. wdrożeniami, audytami oraz utrzymaniem produkcyjnym zaawansowanych sklepów internetowych. Znajdziesz tutaj odpowiedzi na kluczowe pytania, dotykające całego spektrum technicznych zagadnień związanych z handlem w Internecie.
źródło opisu: http://www.empik.com/technologia-w-e-commerce-teoria-i-praktyka-poradnik-menedzera-opracowanie-zbiorowe,p1080670934,ksiazka-p

9. Walker Jeff ; tł. Kanclerz Anna. Zdobyć rynek. Jak sprzedać prawie wszystko online, stworzyć upragniony biznes i żyć marzeniami. Gliwice : Wydawnictwo Helion, cop. 2015 (sygn. 112248)
- Skróć drogę do zysków - inteligentnie wprowadź swój produkt na rynek!
- Od zasiłku do pełnego konta, czyli jak działa formuła wprowadzania produktu na rynek
- Seria listów sprzedażowych, czyli jak bić rekordy sprzedaży, nie będąc nachalnym
- Pokaż mi pieniądze, czyli czas wprowadzić produkt na rynek
     Wprowadzanie nowego - nawet najlepszego - produktu na rynek zawsze wiąże się z niepewnością i dużym ryzykiem. Nigdy nie wiesz, czy znajdą się klienci zainteresowani tym, co chcesz im sprzedać, i czy uda Ci się do nich dotrzeć. Na pewno myślisz, że wśród tysięcy najróżniejszych sposobów zdobywania klientów trudno znaleźć taki, który sprawdzi się w niemal każdej sytuacji... A jednak taki sposób istnieje - i naprawdę działa. Sięgnij po tę książkę i dowiedz się więcej od jej autora: człowieka, który diametralnie zmienił świat marketingu internetowego i własne życie, a swoją rewolucyjną metodę przetestował nie tylko na sobie.
Jeff Walker szczerze, wyczerpująco i na konkretnych przykładach opisuje tu swoją filozofię sprzedawania produktów, zanim jeszcze pojawią się na rynku. Pozwól, by doradził Ci, co musisz zrobić i w jakiej kolejności. Zobacz, jak kontaktować się z potencjalnymi klientami, by zyskać ich sympatię oraz zaufanie, pisać listy sprzedażowe oraz zapowiadać swój produkt. Odkryj także, jak skłonić ludzi, by kupili Twój świetny produkt i byli z niego zadowoleni. Jeff pokaże Ci, jak zacząć od zera i jak zbudować firmę z niczego. Jeśli tylko masz w sobie pasję i chcesz zmienić swoje życie, ta książka Ci w tym pomoże!
źródło opisu: http://www.empik.com/zdobyc-rynek-jak-sprzedac-prawie-wszystko-online-stworzyc-upragniony-biznes-i-zyc-marzeniami-walker-jeff,p1110246908,ksiazka-p

 

Oprac. Anna Mirońska

.



 

 

Powrót do 2016