Biblioteka Pedagogiczna w Mińsku Mazowieckim

POLECAMY:


Czy to długo, czy krótko? / tekst: Izabela Zięba ; ilustracje i opracowanie graficzne: Urszula Palusińska. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Dwie Siostry, 2019

Nie za długa i nie za krótka książka o względności czasu - dla wszystkich niecierpliwców, małych i dużych. 5 minut, 3 godziny, 2 miesiące, 1 rok... Ile to czasu? Czy to długo, czy krótko? Ta książka w dowcipny sposób pomoże wam wyobrazić sobie, jak płynie czas, i zrozumieć, że „długo" i „krótko" nie zawsze znaczy to samo. „1 minuta. Tyle musisz poczekać, aż mama skończy rozmowę przez telefon. Czy to długo, czy krótko? Krótko, jeśli czekając, rysujesz patykiem po ziemi, a długo, gdy pod ręką nie ma żadnego patyka. 45 minut. Tyle trwa w szkole jedna lekcja. Czy to długo, czy krótko? Dla Oli długo, gdy jest to matematyka, której nie lubi, a krótko, gdy jest to wuef, który uwielbia".

źródło opisu: https://hurt.bonito.pl/k-1276002-czy-to-dlugo-czy-krotko

 

Psychologia twórczości w praktyce : 30 twórczych oraz magicznych metod pracy rozwojowej / Amy Mindell ; przekład z języka angielskiego, redakcja: Robert Palusiński. - Katowice : Wydawnictwo KOS, copyright© 2019

Książka jest pełna opowieści, przykładów pracy terapeutycznej, łatwych do wykonania ćwiczeń oraz zdjęć. Czytając oraz wykonując nieskomplikowane ćwiczenia, odkryjesz, jak kreatywność powstaje wręcz z niczego, oraz że możesz ją odnaleźć w najbardziej przyziemnych chwilach czy miejscach. Zawarte tutaj metody są również pomocne dla tych terapeutów, którzy chcieliby wnieść twórczy i artystyczny wymiar do swojej pracy. Psychologia zorientowana na proces oferuje unikatowe, rozwijające umysł podejście do kreatywności oparte na snach, doświadczeniach ciała i ogólnych sytuacjach życiowych. Wykorzystanie „pola intencjonalnego" jako źródła kreatywności jest nową i wyjątkową perspektywą w terapii sztuką, aktorstwie, tańcu i wszędzie tam, gdzie przydatna jest doza twórczego, nieskrępowanego umysłu.

źródło opisu:https://hurt.bonito.pl/k-69416336-psychologia-tworczosci

 

Proste eksperymenty dla dzieci / autorzy: Piotr Pękala & Magdalena Foltyniak ; zdjęcia Piotr Pękala. - Wydanie I.  - Bielsko-Biała : Wydawnictwo Dragon, © copyright 2019

Najlepszym sposobem poznania otaczającego nas świata jest jego doświadczanie. Nic tak nie uczy, jak bezpośrednia obserwacja różnych zjawisk. Wiele z nich można samemu wywołać, przeprowadzając eksperymenty. Wraz z nimi rozwija się nasz zmysł poznawczy. Stawiamy coraz to trudniejsze i śmielsze pytania, na które próbujemy znaleźć różne rozwiązania, a przy tym właściwą metodę do ich dochodzenia. Pokazując dziecku różne zjawiska, uczymy je i rozbudzamy w nim ciekawość świata.
Książka prezentuje proste w wykonaniu eksperymenty naukowe. Wszystkie zostały opisane i sfotografowane krok po kroku. Znalazły się tu również wyjaśnienia uzyskanych rezultatów, aby dziecku łatwiej było zrozumieć zachodzące zjawiska w przeprowadzanych eksperymentach.

źródło opisu: https://hurt.bonito.pl/k-49593713-proste-eksperymenty-dla-dzieci

 

Uczucia / Libby Walden ; zilustrował Richard Jones ; przełożyła Barbara Supeł. - Wydanie I. - Warszawa : Zielona Sowa, © copyright 2018

 

Wyjątkowa książka z pięknymi, całostronicowymi ilustracjami, dzięki której dziecko odkryje niezwykły świat uczuć! Przepiękny i poetycki tekst sprawi, że łatwiej mu będzie zrozumieć emocje, których doświadcza. Dzięki krótkim, rymowanym tekstom dziecko nie tylko pozna poszczególne emocje, które towarzyszą nam na co dzień, ale też zobaczy, że w sercu jest miejsce na wiele różnych ich odcieni.

W podróży po zakamarkach duszy i serca towarzyszy dziecku mały chłopiec, który pojawia się na każdej stronie książki.

źródło opisu:https://hurt.bonito.pl/k-1013639-uczucia

Edukacja i uczenie się : 16 największych mitów / Jeffrey D. Holmes ; przekład Ewa Czerniawska. - Wydanie I.  - Warszawa : PWN, 2019

Czy ludzie potrafią prawidłowo ocenić, ile umieją? Czy istnieje wiele różnych inteligencji? Czy prezentacje multimedialne ułatwiają zdobywanie wiedzy? Czy powtarzanie to skuteczna metoda uczenia się? Czy stosowanie nagród sprzyja, czy przeszkadza w zdobywaniu wiedzy? Czy osoby mające wysoką samoocenę uczą się lepiej?

Jeffrey D. Holmes przyjrzał się szesnastu powszechnie podzielanym przekonaniom na temat nabywania wiedzy. By jednoznacznie rozstrzygnąć o ich naukowej wartości, zebrał imponującą liczbę danych z literatury naukowej i dokonał ich wnikliwej oraz krytycznej analizy. Rozprawiając się z silnie ugruntowaną wiedzą potoczną, autor pokazuje jednocześnie, jak zachować krytycyzm wobec naukowych i pseudonaukowych doniesień.

źródło opisu:https://hurt.bonito.pl/k-1058810-edukacja-i-uczenie-sie-16-najwiekszych