Biblioteka Pedagogiczna w Mińsku Mazowieckim

POLECAMY:


Les saisons = Królestwo / un film de Jacques Perrin et Jacques Cluzaud ; scénario Jacques Perrin, Jacques Cluzaud, Stéphane Durand. - Warszawa : Polityka : M2 Films, [2016]

"Królestwo" to czwarta i ostatnia część popularnego cyklu dokumentalno-przyrodniczego, na który składają się jeszcze "Mikrokosmos" (1996), "Makrokosmos" (2001) i "Oceany" (2009). Głównymi bohaterami "Królestwa" są zwierzęta lądowe. Twórcy zabierają widzów w podróż przez tysiące lat, podczas której poznajemy dzieje naszego kontynentu i zwierząt, które go zamieszkiwały. Zapierające dech w piersiach zdjęcia zwierząt, fenomenalne obrazy przyrody i wyjątkowa rola Puszczy Białowieskiej, jedynego miejsca na świecie, które najlepiej oddaje charakter lasu w postaci, w jakiej istniał tysiące lat temu, jeszcze nietkniętego działalnością człowieka.


źródło opisu https://film.onet.pl/krolestwo-2016

 

 

Czytanie dla rozwoju : wczesnodziecięca nauka czytania metodą Cudowne Dziecko / Aneta Czerska. - Warszawa : Instytut Rozwoju Małego Dziecka, 2016

Czytanie dla rozwoju jest książką przeznaczoną dla każdego, kto jest zainteresowany rozwojem małego dziecka, zarówno pedagogów, jak i rodziców. Pozwoli na wzbogacenie warsztatu specjalistów, jak również uniknięcie wyważania otwartych drzwi przez młodych rodziców. Wykładowcy i studenci pedagogiki i psychologii oraz dyrektorzy i wychowawcy przedszkolni i wczesnoszkolni też powinni umieścić ją w swojej bibliotece.

                                                                                                           

źródło opisu:

[http://cudownedziecko.pl/dt_catalog/czytanie-dla-rozwoju-wczesnodziecieca-nauka-czytania-metoda-cudowne-dziecko

 

                                                                                  

 

 

Elementarz : czytam metodą sylabową / aut. Małgorzata Małachowska. - Kalisz : Wydawnictwo Martel, 2016

Elementarz to doskonała książka do nauki czytania metodą sylabową. Dzięki tej metodzie dzieci dużo łatwiej i szybciej uczą się czytać. Zaś wyróżnione kolorem sylaby w poszczególnych wyrazach i zdaniach sprawią, że płynne czytanie okaże się sztuką wcale nie taką trudną. Elementarz składa się z trzech części. W pierwszej części prezentowane są poszczególne litery, sylaby i krótkie zdania. Druga część zawiera proste czytanki i wierszyki. W trzeciej części znajdują się zdania zapisane w trzylinii, dające dziecku możliwość poćwiczenia ładnego pisania.

              

źródło opisu:  http://www.empik.com/elementarz-czytam-metoda-sylabowa


                          

 

 

Elementarz : czytamy bajki metodą sylabową / Alicja Kaczmarska-Strzebońska. - Wyd. 2. - Kraków : Wydawnictwo Greg, [2015]

Publikacja zawiera zabawne czytanki o ciekawej dla najmłodszych uczniów tematyce, uzupełnione kolorowymi ilustracjami. Atutem książki jest przemyślana kompozycja, uwzględniająca potrzeby i możliwości dzieci przystępujących do nauki czytania. "Elementarz. Czytamy metodą sylabową" to najlepsza książka do nauki czytania, z jaką spotkałam się do tej pory w mojej praktyce zawodowej. Metoda sylabowa jest znana nie od dziś i polecana przez najlepszych nauczycieli i metodyków nauczania wczesnoszkolnego jako bardzo skuteczna, szybka i bezproblemowa. (...) Pierwsza część książki zawiera bardzo jasną i czytelną prezentację liter i sylab, w drugiej zaś znajdują się czytanki, które są ułożone od najprostszej do najtrudniejszej. Tematy czytanek są szczególnie ciekawe dla dzieci. Starannie opracowany »Elementarz...« Wydawnictwa Greg pozwoli każdemu dziecku z łatwością nauczyć się płynnie czytać. Dodatkowym atutem książki są zabawne, kolorowe ilustracje. Serdecznie polecam!" Z recenzji dr Marii Kuśmierz

źródło opisu: http://www.empik.com/elementarz-czytamy-metoda-sylabowa-karczmarska-strzebonska-alicja


 

Gdy dziecko ma problemy z czytaniem / Kazimierz Słupek. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2017

Sprawny odbiór informacji przekazywanych za pomocą języka pisanego, czyli umiejętność czytania, jest najważniejszą umiejętnością, jaką powinni opanować uczniowie w młodszych klasach szkoły podstawowej. Jest to warunek co prawda nie wystarczający, ale bezwzględnie konieczny do radzenia sobie na kolejnych etapach edukacji. Książka ta adresowana jest zarówno do terapeutów pedagogicznych prowadzących zajęcia korekcyjno-kompensacyjne i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, jak i do rodziców chcących pomóc swoim dzieciom w opanowaniu trudnej sztuki czytania. Zawiera ona szereg praktycznych wskazówek do pracy z dziećmi ryzyka dysleksji i z każdym dzieckiem mającym trudności w czytaniu.

źródło opisu: http://harmonia.edu.pl/pl/p/GDY-DZIECKO-MA-PROBLEMY-Z-CZYTANIEM/1244