Biblioteka Pedagogiczna w Mińsku Mazowieckim

POLECAMY:


Niepodległa! 1, 1864-1924 : jak Polacy odzyskali ojczyznę / Andrzej Nowak. - Wydanie I.  - Kraków : Biały Kruk, 2018. 

Profesor Andrzej Nowak pisze: „Sens odzyskanej w roku 1918 niepodległości zrozumiemy tylko wtedy, gdy nie stracimy z oczu tego ogromnego dziedzictwa, które chroniła ona przez poprzednie wieki. Ani też tego dramatu, jakim stała się próba zniszczenia tego dziedzictwa przez rozbiory". Nie zrozumiemy też bez takich dzieł jak „Niepodległa!", które niesie wielki ładunek informacji i zarazem objaśnia procesy prowadzące do odzyskania wolności i utrwalenia granic państwa. Książka jest tylko na pozór kroniką lat 1864-1924. Wypunktowane wydarzenia tworzą bowiem bardzo logiczny ciąg historyczny. Autor uświadamia Czytelnikowi trudną drogę do wolności, na której złożono tyle ofiar... Widać jak wielki i różnorodny to był wysiłek - z tego trzeba zdawać sobie dziś sprawę, by znów nie utracić ogromu polskiego dziedzictwa. Ta książka nie tylko edukuje, ale wzywa każdego Polaka do systematycznych działań na rzecz ojczystej wspólnoty, uświadamia sens takiego działania i skutki jego ewentualnego zaniechania.

źródło opisu:  https://bonito.pl/k-1201705-niepodlegla-1864-1924-jak-polacy-odzyskali-ojczyzne

 

 

100 na 100 : antologia komiksu na stulecie odzyskania niepodległości / twórcy komiksów: Katarzyna Babis [i 29 pozostałych] ; autorzy artykułów publicystycznych: Wojciech Birek [i 7 pozostałych] ; pomysł i koordynacja projektu Tomasz Biernacki. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2018.

Nauka czytania i pisania nie jest prosta. Wymaga wiele wysiłku i ćwiczeń, a niektórym dzieciom sprawia wyjątkowe kłopoty. Rodzice mogą jednak już w okresie niemowlęctwa przedsięwziąć kroki, dzięki którym ich pociechy znacznie łatwiej i przyjemniej opanują te umiejętności. Książka, oparta na najnowszych badaniach naukowych, pokazuje, że na zabawy głoskowe i literowe nigdy nie jest za wcześnie. Poradnik proponuje ćwiczenia edukacyjne i gry językowe dostosowane do wieku i poziomu rozwoju dziecka. Zwiera także praktycznie rady związane ze wsparciem w nauce, jakiego powinniśmy udzielać maluchom od momentu narodzin do jedenastego roku życia. Jerzy Garlicki.Żródło opisu: http://www.komiks100na100.pl?gclid=EAIaIQobChMIhsm3-63R3gIVhOF3Ch3RXws5EAAYASAAEgISz_D_BwE

 

 

 

Jak Cię widzą, tak Cię piszą : sztuka autopromocji w mediach społecznościowych / Guy Kawasaki, Peg Fitzpatrick ; [tłumaczenie: Maksymilian Gutowski]. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, cop. 2016.

Zadanie kreowania własnego wizerunku w mediach społecznościowych z tą książką stanie się znacznie łatwiejsze. Guy Kawasaki i Peg Fitzpatrick pokazują w niej różne aspekty funkcjonowania w internecie, podpowiadają, co należy zrobić i czego nie robić pod żadnym pozorem, a także tłumaczą, dlaczego pewne działania przynoszą pozytywne bądź negatywne skutki. Przeprowadzają także czytelnika przez kolejne etapy stawiania fundamentów tożsamości, gromadzenia materiałów cyfrowych, promocji, optymalizacji profilu, przyciągania odbiorców oraz efektywnej integracji mediów społecznościowych z blogami.
Ten fantastyczny poradnik przeznaczony jest zarówno dla początkujących, których przeraża ogrom możliwości związanych z mediami społecznościowymi, jak i dla profesjonalistów zainteresowanych rozwinięciem swoich umiejętności.

źródło opisu:https://helion.pl/ksiazki/jak-cie-widza-tak-cie-pisza-sztuka-autopromocji

 

Media społecznościowe w szkole / Anna Borkowska, Marta Witkowska. - Wydanie I.  - Warszawa : NASK - Instytut Badawczy, 2017.

Poradnik dla nauczycieli stawiających pierwsze kroki w mediach społecznościowych. Publikacja podejmuje tematykę bezpiecznego i odpowiedzialnego korzystania z mediów społecznościowych w szkole, prezentuje najpopularniejsze serwisy społecznościowe oraz wskazuje przykłady praktycznego ich wykorzystania w klasie. Materiał został opracowany przez Akademię NASK działającą w ramach Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej. 

źródło opisu: https://www.ore.edu.pl/2017/09/media-spolecznosciowe-w-szkole/

 

 

 

Poszli, bo tak chcieli : opowieść o czterech braciach Herzogach, dzielnych polskich legionistach / Ewa Skarżyńska. - Dziekanów Leśny : Wydawnictwo LTW, 2018. 

Bohaterowie tej opowieści są bohaterami prawdziwymi, tak jak prawdziwą była rodzina Herzogów [czytaj: hercogów], w której przyszli na świat: Franek, nazywany w domu Kika, i młodszy od niego o trzy lata Staszek, o przezwisku Siupajdana. Młodszy od Staszka o dwa lata Stefek, którego nazywano Maćkiem, i najmłodszy - Józek, zwany Organistą. Czterej bracia, ale też czterej „chorzy na Polskę" młodzi legioniści, którzy stali się symbolem rodzinnego zaangażowania w walkę o niepodległość Ojczyzny.
     „Miałam wspaniałych braci" - wspomina Helenka, ich siostra, której barwna opowieść pozwala poznać bliżej tych, którzy wierzyli, że „chcieć to móc" i nie wahali się oddać własnego życia, byleby tylko móc przywrócić je tej, którą tak bardzo kochali.

źródło opisu: http://www.ltw.com.pl/presta/dla-dzieci-i-mlodziezy/616-poszli-bo-tak-chcieli