Uczeń zdolny wyzwaniem dla współczesnej edukacji - zestawienie bibliograficzne w wyborze

KSIĄŻKI

1. Działalność szkoły we wspomaganiu rozwoju ucznia zdolnego / Agnieszka Hłobił. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2010

2. Dzieci zdolne, ambitne i utalentowane / Janet Bates, Sarah Munday ; [tł. Robert Waliś]. - Warszawa : K.E. Liber, 2005

3. Edukacyjne wspieranie rozwoju uczniów zdolnych : studium społeczno-pedagogiczne / Beata Dyrda. - Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak, 2012

4. Jak pracować ze zdolnymi? : poradnik dla nauczycieli i rodziców / Marcin Braun, Maria Mach. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, [2012]

5. Jak wspierać zdolnego ucznia? / Małgorzata Taraszkiewicz, Agnieszka Karpa. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2009

6. Jak wychować zdolne dziecko / David Lewis ; z ang. przeł. Katarzyna Górska-Łazarz. - Warszawa : Państwowy Zakład Wydawnictw Lekarskich, 1988

7. Małe dzieci wielkie talenty : rozpoznawanie i wspieranie uzdolnień w wieku szkolnym / Cornelia Nitsch ; [tł. Marcin Dąbrówka]. - Warszawa : Oficyna Wydawnicza ABA, 2008

8. Poradnik pracy z uczniem zdolnym w zakresie fizyki w szkole ponadgimnazjalnej / Włodzimierz Zielicz. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2012

9. Rozwijanie zainteresowań i zdolności matematycznych uczniów klas I-III szkoły podstawowej : poradnik dla nauczyciela / Iwona Fechner-Sędzicka, Barbara Ochmańska, Wiesława Odrobina. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2012

10. Socjopedagogiczne uwarunkowania procesów identyfikowania oraz rozwoju zdolności uczniów w szkole / Teresa Giza. - Kielce : Wydawnictwo Akademii Świętokrzyskiej im. Jana Kochanowskiego, 2006

11. Szkolny system wspierania zdolności : jak rozpoznawać i rozwijać dziecięce uzdolnienia? / Iwona Fechner-Sędzicka. - Toruń : Wydawnictwo Aker, 2003

12. Teoria i praktyka edukacji uczniów zdolnych / red. Wiesława Limont. - Kraków : Impuls, 2004

13. Uczeń zdolny - metody pracy / Małgorzata Boraczyńska [et al.]. - Warszawa : Dr Josef Raabe Spółka Wydawnicza, 2012

14. Uczeń zdolny : jak go rozpoznać i jak z nim pracować / Wiesława Limont. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, cop. 2010

15. Utalentowany uczeń i jego wrogowie / Andreas Salcher ; [tł. Aneta Rylska-Juruś]. - Rzeszów : Wydawnictwo Oświatowe Fosze, cop. 2009

16. Wspieranie rozwoju zdolności uczniów w edukacji wczesnoszkolnej : teoria i praktyka : praca zbiorowa / pod red. Irena Stańczak. - Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, cop. 2008

17. Wybrane zagadnienia edukacji uczniów zdolnych. T. 1, Zdolności i stymulowanie ich rozwoju / pod red. nauk. Wiesławy Limont i Joanny Cieślikowskiej. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2005

18. Zaspokajanie potrzeb ucznia zdolnego w szkole / Małgorzata Stańczak. - Olsztyn : Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, op. 2009

19. Zdolni w szkole, czyli O zagrożeniach i możliwościach rozwojowych uczniów zdolnych : poradnik dla nauczycieli i wychowawców / praca zbiorowa pod red. Wiesławy Limont, Joanny Cieślikowskiej, Dominiki Jastrzębskiej. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, [2012]

20. Zdolności, talent, twórczość. T. 1 / pod red. Wiesławy Limont, Joanny Cieślikowskiej i Joanny Dreszer. - Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2008

21. Zdolności, talent, twórczość. T. 2 / pod red. Wiesławy Limont, Joanny Cieślikowskiej i Joanny Dreszer. - Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2008

22. Zdolny uczeń : metody planowania samodzielnej nauki : poczucie własnej skuteczności ucznia / B. J. Zimmerman, S. Bonner, R. Kovach ; przekł. Magdalena Polaszewska-Nicke. - Wyd. 2. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2008

23. Zjawiska niepowodzeń szkolnych uczniów zdolnych : rozpoznawanie i przeciwdziałanie / Beata Dyrda. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2007

 

ARTYKUŁY Z CZASOPIS z lat 2010-2013

1. Awantura o talenty / Anna Brzosko // Dyrektor Szkoły. - 2011, nr 4, s. 22-24

2. Być lepszym od siebie wczoraj / Agnieszka Kozak // Psychologia w Szkole. - 2011, nr 1, s. 35-41

3. Charakterystyka funkcjonowania dziecka zdolnego / Monika Cegłowska // Remedium. - 2011, nr 6, s. 9-11

4. Charakterystyka trudności dziecka zdolnego. Cz. 2 / Monika Cegłowska // Remedium. - 2011, nr 7/8, s. 18-20

5. Dostrzec geniuszu świetność / Zbigniew Ignacy Paśko // Dyrektor Szkoły. - 2010, nr 3, dod. „Niezbędnik Dyrektora", s. 3-8

6. Droga do zdolności / Aneta Rylska-Juruś // Edukacja i Dialog. - 2010, nr ¾, s. 34-36

7. Działalność Europejskiej Rady do Spraw Uzdolnionych / Małgorzata Stawiak-Ososińska // Nauczanie Początkowe. - 2009/2010, nr 3, s. 80-85

8. Dzieci uzdolnione matematycznie. Cz. 1 / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska // Psychologia w Szkole. - 2011, nr 1, s. 106-116

9. Dzieci uzdolnione matematycznie. Cz. 2 / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska // Psychologia w Szkole. - 2011, nr 2, s. 89-99

10. Dzieci zdolne i możliwości ich rozwoju / Jadwiga Raczkowska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2011, nr 6, s. 11-20

11. Dzieci zdolne są w każdej klasie - aktywizująca rola dialogu / Beata Korus // Nauczanie Początkowe. - 2009/2010, nr 3, s. 59-71

12. Dziecko zdolne / Paulina Białobrzewska // Życie Szkoły. - 2010, nr 2, s. 21-26

13. Istota pojęcia „uzdolnienie" i jego rodzaje / Ołena Boczarowa // Szkoła Specjalna. - 2011, nr 1, s. 5-14

14. Jak oceniać twórczość uczniów w szkole / Krzysztof T. Piotrowski // Psychologia w Szkole. - 2010, nr 2, s. 27-34

15. Jak rozwijać zdolności umysłowe dzieci? / Dorota Chmielewska-Łuczak // Psychologia w Szkole. - 2011, nr 1, s. 96-105

16. Jak wspierać ucznia zdolnego? : (zestawienie bibliograficzne w wyborze) / Elżbieta Trojan // Nowa Szkoła. - 2013, nr 3, s. 54-62Każde dziecko jest zdolne / Bogusława Kulawiak // Życie Szkoły. - 2011, nr 6, s. 29-30

17. Jaką miarą mierzyć zdolności? / Maria Szmaj, Karolina Bień // Remedium. - 2013, nr 3, s. 6-7

18. Koncepcja systemowego wspomagania rozwoju uczniów zdolnych / Jolanta Boryszewska // Dyrektor Szkoły. - 2011, nr 2, s. 65-70

19. Kształcenie zdolnych czy rozwijanie zdolności? O dwóch stronach tej samej monety / Maciej Karwowski // Psychologia w Szkole. - 2011, nr 1, s. 87-94

20. Kuźnia talentów czy zaprzepaszczonych szans? / Małgorzata Sagan // Wychowawca. - 2011, nr 9, s. 18-21

21. Możliwości stymulowania rozwoju poznawczego uczniów zdolnych w klasach 1-3 / Irena Stańczak // Nauczanie Początkowe. - 2009/2010, nr 3, s. 7-13

22. O specjalnych potrzebach edukacyjnych ucznia zdolnego / Aneta Paszkiewicz // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2011, nr 6, s. 21-26

23. O specyfice pracy z uczniem zdolnym / Anna Winiarczyk // Nauczanie Początkowe. - 2009/2010, nr 3, s. 14-20

24. zarządzaniu talentami / Renata Gut, Anna Brzosko // Dyrektor Szkoły. - 2011, nr 4, s. 27-34

25. Odkrywanie talentów : (zestawienie bibliograficzne) / Aleksandra Czajkowska, Iwona Wojtalik// Wszystko dla Szkoły. - 2012, nr 1, s. 24-26

26. Odpowiedzialność szkoły za kształcenie uczniów zdolnych wyzwaniem dla edukacji XXI w. / Teresa Kosiarek // Dyrektor Szkoły. - 2010, nr 3, dod. „Niezbędnik Dyrektora", s. 11-16

27. Pomoc pedagogiczno-psychologiczna dla dzieci zdolnych / Teresa Giza // Nauczanie Początkowe. - 2009/2010, nr 3, s. 86-90

28. Pozycja ucznia zdolnego w szkole / Paweł Pindera, Karolina Tomczyk // Życie Szkoły. - 2010, nr 2, s. 18-20

29. Projekt zajęć dla uczniów uzdolnionych / Katarzyna Pluta // Nauczanie Początkowe. - 2012/2013, nr 3, s. 86-93

30. Radość z nauki. O odkrywaniu własnych możliwości przez uczniów w toku twórczej edukacji / Agnieszka Olczak // Edukacja. - 2011, nr 1, s. 125-130

31. Stymulowanie rozwoju ucznia zdolnego w klasach 1-3 : (bibliografia w wyborze) / Anna Łojek // Nauczanie Początkowe. - 2009/2010, nr 3, s. 101-104

32. Szczególne uzdolnienia - szczególne wyzwanie / Jacek Stec // Doradca Dyrektora Szkoły. - 2012, nr 22, s. 52-58

33. Szkoła gubi diamenty / Janina Uszyńska-Jarmoc // Psychologia w Szkole. - 2010, nr 1, s. 61-69

34. TALENT - dar czy zadanie? / Sławomir Chrost // Nauczanie Początkowe. - 2009/2010, nr 3, s. 40-42

35. Uzdolnienia do nauki języków obcych. Pomiar i implikacje dydaktyczne / Jacek Rysiewicz // Języki Obce w Szkole. - 2010, nr 2, s. 3-15

36. Wielointeligentna edukacja dla dziecka - czas na zmiany / Aldona Kopik, Monika Zatorska // Życie Szkoły. - 2011, nr 6, s. 5-1

37. Wspomaganie twórczości i uzdolnień : (zestawienie bibliograficzne) / Irena Niemczak // Wszystko dla Szkoły. - 2011, nr 2, s. 19-20

38. Wszystkie dzieci są zdolne : koncepcja inteligencji wielorakich Howarda Gardnera w kształceniu językowym / Ewa Suchecka // Dyrektor Szkoły. - 2011, nr 3, dod. „Przed Szkołą" nr 1, s. 8-11

39. Wykorzystanie potencjału uczniów zdolnych w nauczaniu języka obcego / Anna K. Kiełczewska // Języki Obce w Szkole. - 2011, nr 1, s. 43-47

40. Zadania dla zdolnych gimnazjalistów. Cz. 1 / Jerzy Janowicz.// Matematyka w Szkole. - 2012, nr 66, s. 59-61

41. Zadania dla zdolnych gimnazjalistów. Cz. 2 / Jerzy Janowicz // Matematyka w Szkole. - 2012, nr 67, s. 59-61

42. Zadania dla zdolnych gimnazjalistów. Cz. 3 / Jerzy Janowicz // Matematyka w Szkole. - 2013, nr 68, s. 57-61

43. Zdolni, utalentowani... Od diagnozy do rozwoju / Elżbieta Madalińska // Język Polski w Gimnazjum. - 2011/2012, nr 2, s. 88-94

44. Zdolności człowieka jako wymiar psychologiczny / Andrzej E. Sękowski, Olha Bilyakovska // Języki Obce w Szkole. - 2011, nr 1, s. 18-24

Oprac. Anna Popławska

 

Powrót do Pedagogika, psychologia