Biblioteka Pedagogiczna w Sokołowie Podlaskim

 

Drama procesualna w pracy z dziećmi w przedszkolu i klasach I-III / Kamila Witerska. - Wydanie pierwsze.  - Warszawa : Difin, 2020. [SW 55828]

Drama procesualna jest metodą, którą można zastosować w różnych grupach wiekowych, ale jest szczególnie przydatna w pracy z dziećmi, ponieważ dzieci łatwo identyfikują się z rolą, ich myślenie oparte jest na operacjach konkretnych (Piaget & Inhelder, 1999), jeszcze nieabstrakcyjne, więc trudniej jest im pracować dramą opartą na technikach. W dramie dziecięcej najpierw jest działanie, a później jego analiza. Kiedy dziecko dostaje rolę, już w momencie jej otrzymania jest fikcyjną postacią, i co więcej już od tej chwili zaczyna poruszać się i wydawać dźwięki charakterystyczne dla niej. Dziecko całe jest w roli od chwili jej przybrania, a dopiero po czasie może nastąpić analiza działań, werbalizacja przeżyć, uogólnianie i budowanie pojęć.
źródło: https://ksiegarnia.pwn.pl/Drama-procesualna-w-pracy-z-dziecmi-w-przedszkolu-i-klasach-I-III,905159787,p.html

 

 

Jak nie stracić kontaktu z dzieckiem : i dogadać się w każdej sprawie / Ulrike Döpfner ; przekład Paulina Wojnakowska. - Wydanie I.  - Łódź : Feeria Wydawnictwo- JK Wydawnictwo, 2021. [SW 55546]
Autorka udowadnia, że sztuka rozmowy z dzieckiem jest do opanowania. Z książki dowiesz się, jak słuchać swojej pociechy i jak do niej mówić, uwzględniając jej potrzeby. Znajdziesz w niej informacje pomocne w formułowaniu pytań i wypowiedzi, dzięki którym dziecko będzie czuło się bezpiecznie, a rozmowa z rodzicem nie będzie się kojarzyła z przykrym obowiązkiem. Książka sprawi, że nauczysz się prowadzić wartościowe rozmowy, z których będziesz mógł się dowiedzieć zarówno o zmartwieniach, jak i sukcesach swojej pociechy.

źródło: https://www.taniaksiazka.pl/jak-nie-stracic-kontaktu-z-dzieckiem-i-dogadac-sie-w-kazdej-sprawie-ulrike-dopfner-p-1573325.html

 

 

 

 

 

Szkoła jako przestrzeń uczenia się / redakcja naukowa Grażyna Cęcelek, Elżbieta Woźnicka, Piotr Klimczyk. - Wydanie pierwsze.  - Warszawa : Difin, 2021. [SW 56550]
Szkoła współczesna nieustannie się zmienia, ponieważ na skutek przeobrażeń zachodzących w otaczającej rzeczywistości oraz nowych, coraz większych wymagań stawianych przed jednostką i całym społeczeństwem, ewoluują także postawy, potrzeby i wymagania społeczności szkolnej: uczniów, nauczycieli, wychowawców oraz rodziców. W stronę szkoły jako ważnego środowiska wychowawczego kierowane są oczekiwania na właściwe przygotowanie młodego pokolenia do świadomego i racjonalnego uczestnictwa społecznego.
źródło: https://www.taniaksiazka.pl/szkola-jako-przestrzen-uczenia-sie-p-1614275.html

 

 

 

 

 

 

Trening umiejętności społecznych dzieci i młodzieży : przewodnik dla terapeutów / Joanna Węglarz, Dorota Bentkowska. - Wydanie III.  - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2021. [SW 55796]
Książka jest adresowana do specjalistów pracujących z dziećmi w wieku szkolnym i z młodzieżą. Jej celem jest przybliżenie metody pracy, jaką jest TUS oraz skuteczne przygotowanie czytelników do prowazenia tego rodzaju treningów zarówno indywidualnie, jak i grypowo. Publikacja stanowi swojego rodzaju drogowskaz, który wskaże specjalistom, jak przygotować się do prowadzenia zajęć, na co zwrócić uwagę i na czym się skupić oraz jak poradzić sobie z sytuacjami trudnymi. Książka składa się z dwóch części: wprowadzenie teoretycznego oraz prawie 100 ćwiczeń praktycznych do wykorzystania podczas treningów.
źródło: https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4945586/trening- umiejetnosci-spolecznych-dzieci-i-mlodziezy