NR 110

Piksele, wektory i inne stwory : grafika komputerowa dla dzieci / Alicja Żarowska-Mazur, Dawid Mazur. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016

Piksele, wektory i inne stwory to wprowadzenie do grafiki komputerowej dla dzieci i nie tylko. Dowiesz się, czym są tryby kolorów, na czym polega różnica między grafiką rastrową a grafiką wektorową, a także zobaczysz, na co należy zwrócić uwagę, przygotowując plik do publikacji w internecie oraz do druku. Poznasz programy do grafiki rastrowej: Photoshop Online Tools, Adobe Photoshop CC... Jeśli chcesz zaprojektować ulotkę, logo, wizytówkę, powinny Cię zainteresować aplikacje do grafiki wektorowej: Inkscape (bezpłatny) i CorelDRAW X8...

W publikacji przedstawiono kompletne przykłady, a każdy etap pracy został dokładnie opisany i zilustrowany, co pozwala na porównanie własnego dzieła z omawianym ćwiczeniem. Pamiętaj, że jedynym ograniczeniem w grafice komputerowej jest wyobraźnia. Projekty mogą być ciekawe już dzięki kilku narzędziom. Już dziś rusz szare komórki i stwórz coś fajnego!

Źródło opisu: okładka

 

GIMP : poznaj świat grafiki komputerowej / Błażej Witkowski.  - Gliwice : Wydawnictwo Helion, 2019

GIMP 2.10 - zaproszenie do graficznej zabawy!
Program graficzny GIMP od lat uważany jest za doskonałe narzędzie do obróbki zdjęć. Co więcej, jest to program darmowy. Jeśli nie chcesz płacić grubej forsy za Adobe Photoshopa, a zależy Ci na cyfrowym retuszu Twoich fotografii i tworzeniu własnych grafik rastrowych, nie znajdziesz nic lepszego. Wersja 2.10 zaspokoi wszystkie Twoje wymagania i pozwoli Ci osiągnąć efekty, o jakich nawet nie śniłeś. Wystarczy tylko opanować zasadę działania programu i poznać jego imponujące możliwości. Nie musisz mieć żadnego doświadczenia, ta książka pewnie poprowadzi Cię przez labirynt najważniejszych zagadnień...

Źródło opisu: https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4879591/gimp-poznaj-swiat-grafiki- komputerowej                                          

 

ABC grafiki komputerowej i obróbki zdjęć / Aleksandra Tomaszewska-Adamarek. - Kraków : Helion, 2007      

ABC grafiki komputerowej i obróbki zdjęć to wprowadzenie do grafiki komputerowej przeznaczone dla tych, którzy chcą poznać jej możliwości i znaleźć aplikację odpowiednią do swoich potrzeb. Przedstawiono tu dwa najpopularniejsze programy -- CorelDRAW X3 do grafiki wektorowej oraz Photoshop CS2 do grafiki bitmapowej. Czytając tę książkę, poznasz różnice pomiędzy tymi aplikacjami i dowiesz się, do czego można je stosować. Nauczysz się korzystać z narzędzi rysunkowych, filtrów i efektów, a także przygotujesz elementy publikacji drukowanych i przeprowadzisz korekty cyfrowych fotografii.

  • Instalacja programu CorelDRAW X3
  • Podstawowe narzędzia rysunkowe
  • Transformowanie obiektów
  • Praca z tekstem
  • Kontury i wypełnienia
  • Modyfikowanie obiektów
  • Instalacja programu Photoshop
  • Zarządzanie plikami graficznymi za pomocą przeglądarki Bridge
  • Interfejs użytkownika Photoshopa
  • Korzystanie z warstw
  • Narzędzia malarskie
  • Korekcja barwna i tonalna obrazów

Nawet jeśli nie planujesz kariery grafika komputerowego, podstawowa wiedza na temat grafiki pozwoli Ci zrealizować artystyczne marzenia.

Źródło opisu: https://helion.pl/ksiazki/abc-grafiki-komputerowej-i-obrobki-zdjec-aleksandra-tomaszewska-adamarek-roland-zimek,abcgr3.htm#format/d

 

Grafika jest prosta : techniki i zabawy graficzne wykorzystane w pracy z dziećmi. Cz. 1 / Monika Kraszewska, Magdalena Kraszewska. - Kraków : Wydawnictwo WiR, 2014

Przedstawiamy pierwszą z serii książek prezentujących proste techniki i zabawy plastyczne, które można wykorzystać do pracy z dziećmi: w szkole, świetlicy, w domu, na warsztatach. Dedykowana jest przede wszystkim nauczycielom prowadzącym zajęcia plastyczne oraz osobom, które lubią podejmować wszelkie działania plastyczne. W tej książce pokazujemy proste techniki graficzne oraz sposób ich wykonania. Poszczególne techniki różnią się sposobem wykonania elementów drukujących i wykonaniem odbitek. Daje to ogromne możliwości i efekty plastyczne. Zachęcamy do działania, eksperymentowania i szukania nowych i ciekawych rozwiązań.

Źródło opisu: okładka

 

Narzędzia informatyczne służące ekspresji artystycznej w klasach IV-VIII szkoły podstawowej i w szkole ponadpodstawowej. Zestaw 5 zeszyt 1, Tworzenie grafik komputerowych i cyfrowa rejestracja obrazów oraz ich edycja / Kinga Pietrasik-Kulińska, Dorota Szuba, Jacek Stańdo. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017

Niniejszy zestaw materiałów obejmuje trzy zeszyty poświęcone narzędziom informatycznym służącym ekspresji artystycznej w klasach IV-VIII szkoły podstawowej oraz w szkole ponadpodstawowej. Skoncentrujemy się w nich na punkcie drugim i czwartym celów kształcenia, czyli rozwijaniu kompetencji społecznych z wykorzystaniem komputera i urządzeń cyfrowych. Przybliżymy nauczycielom zagadnienia dotyczące wybranych aktywizujących metod nauczania, współpracy między nauczycielami i pracy z uczniem. Zwrócimy także uwagę na interdyscyplinarność oraz wykorzystanie oprogramowania do tworzenia i edycji obrazu, dźwięku, animacji i filmu w nauczaniu międzyprzedmiotowym.

Źródło opisu: ze wstępu.

                 Opracowanie: Halina Lewsza

Powrót do Aktualności Pedagogiczne 2021