Grafika komputerowa jako narzędzie dydaktyczne - zestawienie bibliogarficzne w wyborze za lata 2000-2019

KSIĄŻKI

1. AutoCAD 2010/LT2010+ : podstawy projektowania parametrycznego i nieparametrycznego : wersja polska i angielska / Andrzej Jaskulski. - Wyd. 1, dodr. 1. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2010

2. AutoCAD 2005/LT2005+ : wersja polska i angielska : podstawy projektowania /  Andrzej Jaskulski. - Wyd. 1, dodr. - Warszawa : Mikom : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2006

3. Ćwiczenia z Paint Shop Pro 7 / Stefan Uss.  - Warszawa :  Wydawnictwo Mikom, 2001

4. Ćwiczenia z programu AutoCAD 2000 PL / Janusz Graf. - Warszawa : Wydawnictwo Mikom, 2000

5. Gimnazjalista grafikiem komputerowym : rozwijanie uzdolnień informatycznych / Anna Róża Makaruk, Justyna Wiśniewska. - Warszawa : Oficyna Wydawniczo-Poligraficzna Adam, 2008

6. GIMP : poznaj świat grafiki komputerowej. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, 2019

7. GIMP : praktyczne projekty /  Włodzimierz Gajda. - Wyd. 3. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, cop. 2015

8. GIMP w zastosowaniach / Włodzimierz Gajda. - Wyd. 1 dodr. -Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, cop. 2007

9. Grafika jest prosta : techniki i zabawy graficzne wykorzystywane w pracy z dziećmi / Monika Kraszewska, Magdalena Kraszewska. - Kraków : Wydawnictwo WiR, 2014

10. Grafika w sieci WWW : proste rozwiązania / Julie Adair King. -Warszawa : Wydawnictwo Mikom, 2002

11. Multimedia i grafika komputerowa : podręcznik do nauki zawodu technik informatyk / Tomasz Rudny. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, cop. 2011

12. Myślenie wizualne 2.0 : skuteczna komunikacja / Karolina Jóźwik. - Warszawa : MT Biznes, 2019

13. Photoshop - tworzenie grafiki www / Brad Eigen. - Warszawa : RM, 2002

14. Photoshop 7/7 CE / Anna Owczarz. - Gliwice : Helion, 2003

15. Piksele czyli Jeszcze więcej Photoshopa : grafika komputerowa dla dzieci / Alicja Żarowska-Mazur, Dawid Mazur. - Wyd. 1. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2018

16. Piksele, wektory i inne stwory : grafika komputerowa dla dzieci / Alicja Żarowska-Mazur, Dawid Mazur. - Warszawa : PWN, 2016

17.  Projektowanie dla nowych mediów / Tricia Austin, Richard. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, cop. 2008

18. StarOffice Draw : tworzenie grafiki wektorowej / Paweł Szwedowski. - Warszawa : Mikom, 2002

19. Twórcza zabawa barwami : poradnik metodyczny / Danuta Karny. - Białystok : Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckie, 2005

20.  Twórcze ilustrowanie / Lawrence Zeegen. - Warszawa :  Wydawnictwo Naukowe PWN, cop. 2008

21.  Twórcze projektowanie / Gavin Ambrose, Paul Harris. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007

22. Zaawansowane możliwości programów CorelDraw, Photo-Paint : wersja 9.0 PL / Mirosława Kopertowska. - Warszawa : Wydawnictwo Mikom, 2001


ARTYKUŁY Z CZASOPISM

1. Animacja poklatkowa w aplikacji Stop Motion Studio / Agnieszka Halicka // Biblioteka w Szkole. - 2019, nr 2, s. 18-21

2. Aplikacje przyrodnicze, które warto zabrać ze sobą do szkoły / Mateusz Paradowski // Biblioteka w Szkole. - 2019, nr 2, s. 15-17

3. Artystyczne warsztaty graficzne / Teresa Anna Ślusarek // Nauczanie Początkowe. - 2013/2014, nr 1, s. 93-97

4. Bibliopuzzle / Katarzyna Chojnacka-Musiał // Biblioteka w Szkole. - 2016, nr 7/8, dod. „Biblioteka - Centrum Informacji", nr 3, s. 11-13

5. Canva : miejsce do tworzenia grafik dla każdego / Katarzyna Chojnacka-Musiał // Biblioteka w Szkole. - 2017, nr 7/8, dod. „Biblioteka - Centrum Informacji", s. 12-14

6. Co o grafice wiedzieć wypada? / Bożena Boryczka // Biblioteka w Szkole. -  2011, nr 11, dod. "Biblioteka - Centrum Informacji", nr 4, s. 3-4

7. Darmowe programy graficzne dla bibliotekarzy i uczniów / Bożena Boryczka // Biblioteka w Szkole. -  2011, nr 11, dod. "Biblioteka - Centrum Informacji", nr 4, s. 6-8

8. Edukacja medialna a programy graficzne /  Sebastian D. Kotuła // Biblioteka w Szkole. - 2011, nr 11, dod. „Biblioteka - Centrum Informacji", nr 4, s. 4-5

9. Fotokomiksy w programie PowerPoint, krok po kroku /  Dorota Janczak // Biblioteka w Szkole. - 2009, nr 2, dod. „Biblioteka - Centrum Informacji" nr 1, s. 9-11

10. GIMP w pracy nauczyciela bibliotekarza / Jadwiga Pawluk // Biblioteka w Szkole. - 2011, nr 11, dod. „Biblioteka - Centrum Informacji", nr 4, s. 14-16

11. Grafika w szkole - technika kolografii / Urszula Szuścik // Życie Szkoły. -  2009, nr 2,|
s. 16-18

12. Incredibox! Co nam w duszy gra! / Anna Dagmara Pozierak // Biblioteka w Szkole. - 2016, nr 7-8, dod. „Biblioteka - Centrum Informacji", nr 3, s. 6-7

13. Jak zrobić infografikę : przegląd przykładowych narzędzi / Izabela Rudnicka // Biblioteka w Szkole. - 2014, nr 11, dod. „Biblioteka - Centrum Informacji", nr 4, s. 5-6

14. Kolorowy świat figur - wykorzystanie edytora graficznego Paint /  Iwona Budzińska, Jerzy Budziński // Wszystko dla Szkoły. - 2008, nr 9, s. 11

15. Logo biblioteki - dlaczego nie? / Marcin Pawlik // Biblioteka w Szkole. - 2010, nr 5, dod. "Biblioteka - Centrum Informacji" nr 2, s. 16-17

16. Minecraft na usługach biblioteki / Magdalena Brewczyńska // Biblioteka w Szkole. - 2016, nr 5, dod. „Biblioteka - Centrum Informacji", nr 2, s. 9-10

17. Multimedialne galerie malarstwa : scenariusz zajęć edukacyjno-wychowawczych / Maria Gron // Biblioteka w Szkole. - 2009, nr 11, dod. "Biblioteka - Centrum Informacji", nr 4, s. 22

18. O pocztówce - trochę historycznie, w aspekcie współczesnej edukacji / Elżbieta Szefler // Język Polski w Szkole 4-6. - 2016/2017, nr 3, s. 7-30

19. Odwrócona lekcja : przykłady aplikacji do wykorzystania / Anna Szeląg // Biblioteka w Szkole. - 2016, nr 11, dod. „Biblioteka - Centrum Informacji", nr 4, s. 9-10

20. Papierowa armia z komputera, czyli Technologia zaprzyjaźniona z papierem / Magdalena Brewczyńska // Biblioteka w Szkole. - 2016, nr 7-8, dod. „Biblioteka - Centrum Informacji", nr 3, s. 8-10

21. piZap : edycja zdjęć nie musi być trudna / Mateusz Paradowski // Biblioteka w Szkole. - 2018, nr 2, dod. "Biblioteka - Centrum Informacji" nr 1, s. 13-15

22. Paint czyli Jak to narysować? / Justyna Siestrzeńcewicz-Bohusz // Matematyka. - 2011, nr 2, s. 50-54

23. Porządkujemy wyrazy - wykorzystanie narzędzi edytora graficznego Paint : (scenariusz zajęć dla klasy 3 szkoły podstawowej) / Mirosława Krzyśka // Wszystko dla Szkoły. - 2008, nr 9,
s. 8-9

24. Program graficzny GIMP jako narzędzie dydaktyczne / Ewa Palka // Język Polski w Gimnazjum. - 2013/2014, nr 1, s. 44-61

25. Program PicPick w pracy nauczyciela bibliotekarza / Marcin Pawlik // Biblioteka w Szkole. - 2011, nr 11, dod. "Biblioteka - Centrum Informacji", nr 4, s. 11-13

26. Programowanie (nie tylko) dla artystów / Agnieszka Borowiecka // Meritum. - 2017, nr 4,
s. 53-59

27. Rysowanie znaków drogowych w edytorze grafiki Paint / Elżbieta Paliczuk // Wychowanie Techniczne w Szkole. - 2006, nr 1, s. 45-51

28. SketchUp - nowe narzędzie. Cz. 1 / Bronisław Pabich // Matematyka. - 2012, nr 5, s. 55-59

29. SketchUp - nowe narzędzie. Cz. 2 / Bronisław Pabich // Matematyka. - 2012, nr 7, s. 48-53

30. SketchUp - nowe narzędzie. Cz. 3 / Bronisław Pabich // Matematyka. - 2012, nr 10, s. 24-30

31. Storytelling w wersji cyfrowej / Magdalena Brewczyńska // Biblioteka w Szkole. - 2017,
nr 7-8, dod. „Biblioteka - Centrum Informacji", nr 3, s. 3-5

32. Sway : nowoczesne prezentacje w popularyzacji czytelnictwa / Magdalena Brewczyńska // Biblioteka w Szkole. - 2016, nr 2, dod. „Biblioteka  - Centrum Informacji", nr 1, s. 9-11

33. Sztuka rysunku : multimedialny kurs rysowania grafik / Michał Luberda // Biblioteka w Szkole. - 2015, nr 7/8, dod. "Biblioteka - Centrum Informacji" nr 3, s. 22-25

34. Techniki graficzne dla każdego / Aneta Winczewska // Życie Szkoły. - 2015, nr 1, s. 13-15

35. Tworzymy domino - wykorzystanie narzędzi edytora graficznego Paint : (scenariusz zajęć dla klasy 2 szkoły podstawowej) / Mirosława Krzyśka // Wszystko dla Szkoły. - 2008, nr 9, s. 7

36. Tworzymy i uczymy się w chmurze - wspieranie ćwiczenia wypowiedzi łączącej tekst z grafiką / Izabela Rudnicka // Meritum. - 2015, nr 4, s. 33-39

 

Oprac. Halina Lewsza

Powrót do Inne