Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki - zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2013-2021

Zestawienie do pobrania

 

KSIĄŻKI

1. 6 klocków : zbiór zadań dla edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. - Poznań : Wydawnictwo Albus, 2017

2. Akademia ekologii : dbam o środowisko / oprac. Kinga Macias - Kraków : Wydawnictwo Skrzat, 2013

3. Aktywizacja i ocenianie w edukacji matematycznej w klasach IV-VIII szkoły podstawowej i szkole ponadpodstawowej. Z.1, Konstruktywizm i metody aktywizujące w edukacji matematycznej dzieci starszych i młodzieży / Agnieszka Pfeiffer. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017

4. Aktywizacja nauczania i pomiar dydaktyczny w edukacji przyrodniczej w klasach IV-VIII szkoły podstawowej i szkole ponadpodstawowej. Z. 1, Nieeksperymentalne metody aktywizujące w edukacji przyrodniczej w klasach IV-VIII szkoły podstawowej / Elżbieta Szedzianis. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017

5. Aktywizacja nauczania i pomiar dydaktyczny w edukacji przyrodniczej w klasach IV-VIII szkoły podstawowej i szkole ponadpodstawowej. Z. 2, Nieeksperymentalne metody aktywizujące w ponadpodstawowej edukacji przyrodniczej /Elżbieta Szedzanis. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017

6. Aktywizacja procesu dydaktycznego w przedszkolnej i wczesnoszkolnej edukacji matematycznej. Z. 1, Metody aktywizujące w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej / Jacek Stańdo. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017

7. Aktywizacja procesu dydaktycznego w przedszkolnej i wczesnoszkolnej edukacji matematycznej. Z. 2, Gry i zabawy matematyczne dla najmłodszych / Jacek Stańdo. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017

8. Aktywizacja procesu dydaktycznego w przedszkolnej i wczesnoszkolnej edukacji matematycznej. Z. 3, Jak rozwijać wyobraźnię przestrzenną u najmłodszych? / Jacek Stańdo. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017

9. Aktywizacja procesu dydaktycznego w przedszkolnej i wczesnoszkolnej edukacji matematycznej. Z. 4, Jak rozwijać kompetencje ekonomiczne u najmłodszych? / Jacek Stańdo. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017

10. Aktywność badawcza uczniów w ponadpodstawowej edukacji przyrodniczej. Z. 1, Aktywność badawcza uczniów w edukacji biologicznej w szkole ponadpodstawowej / Elżbieta Szedzonis. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017

11. Aktywność badawcza uczniów w ponadpodstawowej edukacji przyrodniczej. Z. 2, Aktywność badawcza uczniów w edukacji chemicznej w szkole ponadpodstawowej / Elżbieta Szedzanis. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017

12. Aktywność badawcza uczniów w ponadpodstawowej edukacji przyrodniczej. Z. 3, Aktywność badawcza uczniów w edukacji fizycznej w szkole ponadpodstawowej / Andrzej Fogt. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017

13. Aktywność badawcza uczniów w ponadpodstawowej edukacji przyrodniczej. Z. 4, Aktywność badawcza uczniów w edukacji geograficznej w szkole ponadpodstawowej / Paulina Kamińska. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017

14. Atlas efektywnego uczenia dla nauczycieli szkół podstawowych / Małgorzata Taraszkiewicz. - Warszawa : Wiedza i Praktyka, 2019

15. Być (nie)zwykłym wychowawcą : scenariusze lekcji wychowawczych dla uczniów klas starszych szkoły podstawowej oraz szkól ponadpodstawowych / Anna Konarzewska. - Warszawa : Warszawska Firma Wydawnicza, 2019

16. Edukacja małego dziecka : kierunki zmian w edukacji i stymulacji aktywności twórczej / Ewa Ogrodzka-Mazur. - Cieszyn : Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego ; Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2017

17. Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi / Mariola Jąder-Taboł. - Kraków : Impuls, 2018

18. Ekonomia w praktyce : metody aktywizujące w nauczaniu przedsiębiorczości i ekonomii : przewodnik metodyczny : szkoły ponadgimnazjalne / Hans Kaminski. - Poznań : Sorus,   2013

19. Future learning system : drama w nauczaniu języka angielskiego : perspektywa psychopedagogiczna / Alicja Gałązka. - Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2013

20. Gotowe scenariusze lekcji aktywizujących czyli Jak odkleić dziecko od krzesełka i przywrócić mu wyobraźnię / Elżbieta Drygas. - Poznań : Wydawnictwo Publicat,  2014

21. Gra edukacyjna oknem do poznawania dziecięcego świata / Mária Podhájecká-Janiszewska. - Warszawa : Instytut Wydawniczy Erica, 2013

22. Historyczne gry dydaktyczne : rozrywka, regionalizm, refleksja / redakcja Karol Sanojca. - Wrocław ; Dziekanów Leśny : Wydawnictwo LTW, 2018

23.  Integracja sensoryczna na co dzień / Maria Borkowska, Kinga Wagh. - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 2014

24. Jak bawić się i uczyć z pasją? : zastosowanie narzędzi myślowych TOC wpracy z dziećmi : [czyli Miniporadnik jak wychować dziecko Twórcze Optymistyczne i Ciekawe świata] / Dorota Kamińska. - Kraków : Centrum Edukacji "Bliżej Przedszkola", 2017

25. Jak zwiększyć skuteczność szkolnej edukacji : poradnik dla nauczycieli i edukatorów. Cz. 2 / Julian Piotr Sawiński. - Warszawa : Difin, 2016

26. Karty projektów edukacyjnych i scenariusze zajęć. Cz. 1 / Teresa Gańko. - Warszawa : Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli, 2013

27. Karty projektów edukacyjnych i scenariusze zajęć. Cz. 2 / Teresa Gańko. - Warszawa : Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli, 2013

28. Kompetencje kreatywne nauczyciela wczesnej edukacji dziecka / Irena Adamek. - Kraków : Oficyna Wydawnicza ''Impuls'', 2017

29. Korelacje treści nauczania z matematyki z zagadnieniami przedmiotów przyrodniczych. Z. 3, Rozwijanie myślenia matematycznego w kontekście edukacji chemicznej / Jacek Stańdo. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017

30. Koszyk pomysłów dla nauczyciela do Naszego elementarza : zima / Beata Matusek. - Warszawa : Wydawnictwo Fraszka edukacyjna SP. z o.o., 2015

31. Koszyk pomysłów dla nauczyciela do "Naszego Elementarza" : jesień / Beata Matusek. - Warszawa : Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna 2015

32. Matemadziarstwo 2 czyli Krzyżówki i nie tylko / Renata Staszkiewicz, Dariusz Staszkiewicz. - Toruń : Wydawnictwo Aksjomat, 2014

33. Metoda projektów dla szkół podstawowych : klasy 1-3 / Agnieszka Mikina. - Poznań : Oficyna MM Wydawnictwo Prawnicze, 2014

34. Metoda projektu w edukacji polonistycznej / Ewelina Strawa-Kęsek. - Kraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas, 2015

35. Metody aktywizujące w szkoleniach / Mel Silberman. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2016

36. Metody aktywizujące w szkolnej i pozaszkolnej edukacji muzycznej : poradnik dla nauczycieli i animatorów / Urszula Bissinger-Ćwierz. - Warszawa : Difin, 2019

37. Metody poszukujące w edukacji matematycznej w klasach IV-VIII szkoły podstawowej i szkole ponadpodstawowej. Z. 3, Jak wykorzystać studium przypadku w edukacji matematycznej? / Marek Pisarski. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017

38. Metodyka nauczania języka polskiego i konspekty zajęć w klasach IV-VIII : poradnik dla nauczycieli / Maria Gudro- Homicka. - Warszawa : Difin, 2019

39. Myślenie naukowe uczniów w edukacji przyrodniczej : sposoby rozwijania kompetencji ekonomicznych dzieci młodszych w edukacji przyrodniczej. Z. 1 / Joanna Kowalska. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017

40. Myślenie naukowe uczniów w edukacji przyrodniczej : sposoby rozwijania kompetencji ekonomicznych dzieci młodszych w edukacji przyrodniczej. Z. 2 / Joanna Kowalska. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017

41. Myślenie naukowe uczniów w edukacji przyrodniczej : sposoby rozwijania kompetencji ekonomicznych dzieci młodszych w edukacji przyrodniczej. Z. 3 / Joanna Kowalska. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017

42. Myślenie naukowe uczniów w edukacji przyrodniczej : sposoby rozwijania kompetencji ekonomicznych dzieci młodszych w edukacji przyrodniczej. Z. 4 / Joanna Kowalska. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017

43. Narzędzia informatyczne służące ekspresji artystycznej w klasach IV-VIII szkoły podstawowej i szkole ponadpodstawowej. Z. 2, Generowanie dźwięków komputerowych i rejestracja sygnałów audio oraz ich edycja / Kinga Pietrasik-Kulińska. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017

44. Narzędzia informatyczne służące ekspresji artystycznej w klasach IV-VIII szkoły podstawowej i szkole ponadpodstawowej. Z. 3, Przygotowanie animacji komputerowych, rejestracja wideo oraz edycja filmów / Kinga Pietrasik-Kulińska. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017

45. Nauczanie i uczenie się w działaniu / Małgorzata Jagodzińska. - Płock : Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej, 2013

46. Nauka czytania i pisania przez gry i zabawy aktywizujące / Małgorzata Swędrowska. - Poznań : Oficyna MM Wydawnictwo Prawnicze, cop. 2018

47. Neuropedagogika, neuroedukacja i neurodydaktyka : fakty i mity / Małgorzata Chojak. - Warszawa : Difin, 2019

48. Niekonwencjonalne metody szkoleniowe / Mirosław Urban. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2015

49. (Nie)obecność outdoor education w kształceniu szkolnym / Renata Michalak. - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2019

50. Nowoczesne nauczanie : praktyczne wskazówki i techniki dla nauczycieli, wykładowców i szkoleniowców / Geoff Petty. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2018

51. Pedagogika przedszkolna : oblicza i poszukiwania / Marzenna Magda-Adamowicz, Agnieszka Olczak. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2014

52. Praca z dokumentami w edukacji informatycznej w klasach IV-VIII szkoły podstawowej. Z. 2, Sporządzanie atrakcyjnych i przejrzystych prezentacji multimedialnych / Aneta Stasiak. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017

53. Prawa naturalne dziecka / Céline Alvarez. - Warszawa : CoJaNaTo, 2017

54. Program nauczania - uczenia się infotechniki / Stanisław Ubermanowicz. - Poznań : Fundacja Wolnego i Otwartego Oprogramowania, 2014

55. Przedszkolna i wczesnoszkolna edukacja przyrodnicza we wszechstronnym rozwoju dziecka młodszego. Z. 1, Kształtowanie odpowiedzialności za środowisko naturalne w przedszkolnej edukacji przyrodniczej / Kinga Pietrasik- Kulińska. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017

56. Razem z dzieckiem / Marzena Kędra, Monika Zatorska. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2015

57. Realizacja projektów uczniowskich i treści profilaktycznych w ramach edukacji przyrodniczej w klasach IV-VIII szkoły podstawowej i szkole ponadpodstawowej. Z. 1, Realizacja projektów uczniowskich w ramach edukacji przyrodniczej w klasach IV-VIII szkoły podstawowej / Elżbieta Szedzianis. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017

58. Realizacja projektów uczniowskich i treści profilaktycznych w ramach edukacji przyrodniczej w klasach IV-VIII szkoły podstawowej i szkole ponadpodstawowej. Z. 3, Realizacja treści profilaktycznych w ramach edukacji przyrodniczej w klasach IV-VIII szkoły podstawowej / Elżbieta Szedzianis. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017

59. Realizacja projektów uczniowskich i treści profilaktycznych w ramach edukacji przyrodniczej w klasach IV-VIII szkoły podstawowej i szkole ponadpodstawowej. Z. 4, Realizacja treści profilaktycznych w ramach ponadpodstawowej edukacji przyrodniczej / Elżbieta Szedzianis. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017

60. Rozwijanie kompetencji miękkich w edukacji przyrodniczej w klasach IV-VIII szkoły podstawowej i szkole ponadpodstawowej. Z. 1, Rozwijanie kompetencji miękkich w edukacji biologicznej / Elżbieta Szedzianis. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017

61. Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej : scenariusze zajęć w przedszkolu i szkole podstawowej / Elżbieta Płóciennik. - Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016

62. Rysunek w arteterapiach twórczości i sztuce / Wiesław Karolak. - Warszawa : Difin, 2015

63. Scenariusze przekorne i prawie niemożliwe / Anna Biernacka, Stanisław Bortnowski. - Warszawa : STENTOR, 2013

64. Sposoby aktywizowania uczniów w szkole XXI wieku : pytania, refleksje, dobre rady : poradnik dla nauczycieli / Julian Piotr Sawiński. - Warszawa : Difin, 2014

65. Środki dydaktyczne w przedszkolnej i wczesnoszkolnej edukacji matematycznej. Z. 1, Samodzielne wykonywanie pomocy dydaktycznych jako element nauki myślenia matematycznego / Marek Pisarski. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017

66. Środki dydaktyczne w przedszkolnej i wczesnoszkolnej edukacji matematycznej. Z. 2, Jak wykorzystać gry dydaktyczne w edukacji matematycznej dzieci? / Marek Pisarski. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017

67. Środki dydaktyczne w przedszkolnej i wczesnoszkolnej edukacji matematycznej. Z. 3, Jak wykorzystać technologię w edukacji matematycznej? / Marek Pisarski. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017

68. Strategia nauczania - uczenia się infotechniki / Stanisław Dylak. - Poznań : Fundacja Wolnego i Otwartego Oprogramowania, 2014

69. Świat opowieści : metody aktywizujące na lekcje religii : przygotuj ciekawe ikonografiki, wykorzystaj facebooka, odkryj kreatywność twoich uczniów / Adam Ligęza. - Kraków : Wydawnictwo eSPe, 2013

70. Sześciolatek w roli ucznia / Małgorzata Kwaśniewska. - Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, 2016

71. Teatr Forum : drama, edukacja rówieśnicza, profilaktyka / Kamila Witerska. - Warszawa : Difin, 2016

72. Teoria rozwiązywania innowacyjnych zadań w pracy z uczniem klas I-III szkoły podstawowej : (w świetle badań eksperymentalnych) / Irena Stańczak. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2013

73. Trampolina trzylatka : kącik artysty / Izabela Jaźwińska. - Warszawa : Wydawnictwo Szkolne PWN, 2015

74. Warsztaty twórcze przy kreacji plastycznej jako doświadczenie partycypacji w sztuce / Eugeniusz Józefowski. - Warszawa : Difin, 2017

75. Wykorzystanie potencjału otoczenia w edukacji matematycznej. Z. 1, Jak wykorzystać otoczenie w edukacji matematycznej? / Kinga Pietrasik-Kulińska - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017

76. Zajęcia twórcze w szkole / Grzegorz Noras. - Warszawa : rozpisani.pl,  2020

 

CZASOPISMA

1. 15 pomysłów na gry i zabawy w wodzie / Ewa Brzozowska-Wicherek // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. - 2018, nr 6, s. 30-32

2. 24 zadania na grudzień / Beata Skrzypiec // Głos Nauczycielski. - 2016, nr 49, s. 14

3. Aktywizowanie grupy / Dorota Kondrat // Języki Obce w Szkole. - 2020, nr 2, s. 87-91

4. Aktywizujące metody pracy / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz // Głos Pedagogiczny. - 2020, nr 120 (listopad), s. 41-44

5. Aktywizujące metody pracy / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz // Życie Szkoły. - 2020, nr 9, s. 29-33

6. Aktywizujemy uczniów poprzez metodę storyline / Aleksandra Kubala-Kulpińska // Polonistyka. - 2017, nr 3, s. 10-14

7. Aktywne uczenie matematyki w klasach 1-3 / Karolina Prus-Wirzbicka // Dyrektor Szkoły. - 2019, nr 4, s. 55-58

8. Aktywność fizyczna w czasie przerw międzylekcyjnych / Ewa Brzozowska-Wicherek // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. - 2018, nr 6, s. 26-29

9. Bajka o kluczach : jak wiele dróg prowadzi do tego samego skarbu? / Magdalena Oleksy-Zborowska // Bliżej Przedszkola. - 2015, nr 2, s. 64-68

10. Będę mieć rodzeństwo! : scenariusz zajęć dla cztero-, pięciolatków przeprowadzonych metodą opowieści wychowawczej Cz. 1 / Adriana Stopka // Bliżej Przedszkola. - 2014, nr 11, s. 60-63

11. Będę mieć rodzeństwo! : scenariusz zajęć dla cztero-, pięciolatków przeprowadzonych metodą opowieści wychowawczej. Cz. 2 / Adriana Stopka // Bliżej Przedszkola. - 2014, nr 12, s. 58-61

12. Bingo z działaniami / Halina Balbier, Bożenna Kukier // Matematyka w Szkole. - 2013, nr 71, s. 24

13. Bo u Babci jest najlepiej! : scenariusz zajęć przeprowadzonych metodą storyline dla dzieci piecio- i szaścioletnich / Edyta Smolik // Bliżej Przedszkola. - 2014, nr 12, s. 40-46

14. Co kryje łąka? / Jadwiga Daniek-Salawa // Wychowanie w Przedszkolu. - 2013, nr 5, s. 48

15. Dlaczego rośliny są zielone? / Hanna Będkowska // Przyroda Polska. - 2015, nr 6, dod. Biuletyn Eko-edukacyjny, s. 2-3

16. Dlaczego warto uczyć się fizyki w szkole czyli Ile kosztuje darmowa energia. Cz. 1 / Tadeusz Wibig // Fizyka w Szkole. - 2013, nr 5, s. 35-40

17. Dlaczego warto uczyć się fizyki w szkole, czyli Ile kosztuje darmowa energia. Cz. 2 / Tadeusz Wibig // Fizyka w Szkole. - 2013, nr 6, s. 35-41

18. Dobry początek dnia / Joanna Giebułtowska. // Głos Nauczycielski. - 2017, nr 15, s. 14

19. Doświadczanie i przeżywanie jako warunki rozumienia i zapamiętywania : daremne żale, daremne złorzeczenia? / Barbara Matusiak // Polonistyka. - 2017, nr 5, s. 14-19

20. Drama w edukacji wczesnoszkolnej / Marcela Kościańczuk // Edukacja Wczesnoszkolna. - 2017/2018, nr 3, strony 19-28

21. Drama w pracy wychowawczej nauczyciela polonisty / Ilona Copik, Eugeniusz Szymik  // Nauczyciel i Szkoła. - 2013, nr 2, s. 255-265

22. Efektownie? Efektywnie? / Tomasz Garstka // Głos Nauczycielski. - 2019, nr 18/19, strona 21

23. Ekologia wokół nas - bądź ekologiczny w swoim środowisku : scenariusz przeznaczony na dwie/trzy jednostki lekcyjne / Dawid Basak // Biologia w Szkole. - 2013, nr 5, s. 40-43

24. English Corner : propozycje zabaw i aktywności dla dzieci starszych na październik / Katarzyna Niemiec // Bliżej Przedszkola. - 2017, nr 9, s. 74-78

25. Fizyka z puszką coca-coli / Juliusz Domański // Fizyka w Szkole. - 2013, nr 5, s. 30-34

26. Formy wspierania aktywności uczniów / Dorota Luber // Nauczyciel i Szkoła. - 2013, nr 2, s. 57-68

27. Godzina gier? Czemu nie! / Witold Salański // Głos Nauczycielski : tygodnik społeczno-polityczny. - 2018, nr 16, s. 14

28. Gram z klasą. Cz. 4 / Małgorzata Zambrowska // Matematyka w Szkole. - 2013, nr 71, s. 18-20

29. Grammatik lernen mit Strategie und Humor... czyli o strategiach uczenia się gramatyki wykorzystujących zabawne skojarzenia, historyjki, rymy i piosenki / Sebastian Chudak // Język Niemiecki. - 2014, nr 4, s. 4-23

30. Gry na dobry początek - czyli O dodatkowych korzyściach okresu bezpodręcznikowego / Agnieszka Szplit // Nauczanie Początkowe. - 2015/2016, nr 1, s. 94-100

31. Gry na lekcji historii i zajęciach pozalekcyjnych / Bogusław Kleszczyński // Kwartalnik Edukacyjny. - 2013, nr 2, s. 54-65

32. Gry wideo sterowane ruchem jako forma aktywności fizycznej / Ewa Brzozowska-Wicherek // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. - 2018, nr 2, s. 58-61

33. Gry z plusem. Cz. 1 / Dorota Kornecka // Matematyka w Szkole. - 2013, nr 71, s. 21-23

34. Gry z plusem. Cz. 2 / Dorota Kornecka // Matematyka w Szkole. - 2013, nr 72, s. 57-59

35. Idealne na wrzesień / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. - 2017, nr 31/32, s. 13

36. Inscenizacja jako inspiracja dla twórczej aktywności dzieci i nauczyciela / Agnieszka Szplit // Nauczanie Początkowe. - 2014/2015, nr 4, s. 83-91

37. Jak dobrze wykorzystać ostatnie tygodnie roku szkolnego, kiedy uczniowie mają już wystawione oceny i motywacja do nauki wyraźnie spadła? / Dorota Zając // Głos Pedagogiczny. - 2017, nr 90, s. 46-47

38. Jak przygotować zajęcia terenowe? - od założeń norweskich do polskiej praktyki szkolnej / Anna Witkowska- Tomaszewska // Nauczanie Początkowe. - 2016/2017, nr 4, s. 56-63

39. Jak tworzyć pytania kluczowe? : metody storyline ciąg dalszy / Agnieszka Kosek // Bliżej Przedszkola. - 2015, nr 3, s. 40-41

40. Jak uczyć sztuki dyskutowania / Anna Klimowicz // Dyrektor Szkoły. - 2020, nr 11, s. 48-50, 51

41. Jak wspieram aktywność i wspomagam rozwój moich uczniów / Anna Magdalena Glinka // Życie Szkoły. - 2013, nr 5, s. 26-29

42. Jak wspomagać samodzielność uczniów w nauce? / Agata Szadowiak // Matematyka. - 2021, nr 1, s. 37-44

43. Jak zachęcić uczniów do pracy zespołowej? / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. - 2015, nr 73, s. 18-19

44. Jak zainteresować uczniów lekcją / Karolina Oleksa // Życie Szkoły. - 2017, nr 4, s. 17-22

45. Jak zaktywizować uczniów / Katarzyna Karwacka // Dyrektor Szkoły. - 2014, nr 6, s. 58-60

46. Jaś i Małgosia - czyli Jak pracować metodą Storyline / Agnieszka Czeglik // Bliżej Przedszkola. - 2014, nr 1, s. 58-63

47. Jednostki objętości w sytuacjach praktycznych / Elżbieta Przybyłowska // Matematyka w Szkole. - 2013, nr 70, s. 23-24

48. Język polski w akcji : o nauczaniu na miarę czasów i wyzwań / Agnieszka Tomasik // Polonistyka. - 2017, nr 3, s. 34-39

49. Karnawał figur geometrycznych : edukacja matematyczna / Edyta Kaczanowska // Bliżej Przedszkola. - 2013, nr 2, s. 8-10

50. Kicia Kocia czyli Jak pracować metodą Storyline / Agnieszka Czeglik // Bliżej Przedszkola. - 2013, nr 6, s. 42-47

51. Koło przyjaźni - zabawy uczą najlepiej / Monika Majewska // Bliżej Przedszkola. - 2013, nr 3, s. 44-47

52. Kompetencje proinnowacyjne / Agnieszka Arkusińska // Dyrektor Szkoły. - 2020, nr 11, s. 79-81

53. Kreatywna edukacja / Anna Kožuh // Wychowawca. - 2015, nr 10, s. 22-25

54. Lekcje pamięci / Urszula Sochacka // Psychologia w Szkole. - 2015, nr 1, s. 32-40

55. Leśna Szkoła - przestrzeń edukacyjna poza budynkiem szkolnym / Elżbieta Tołwińska-Królikowska // Meritum. - 2013, nr 1 (28), s. 57-61

56. Magiczne kwadraty : rozwijamy matematyczne zainteresowania dzieci / Feliksa Piechota // Życie Szkoły. - 2014, nr 10, s. 16-17

57. MasterChef Junior w przedszkolu czyli Język angielski w praktyce na wesoło / Agnieszka Bukowińska // Wychowanie w Przedszkolu. - 2015, nr 9, s. 16-19

58. Matematyczne rytmy... na słodko / Feliksa Piechota, Emilia Szymczak // Wychowanie w Przedszkolu. - 2013, nr 9, s. 46-47

59. Matematyczno-fizyczne sztuczki magiczne / Alina Jakubowska // Życie Szkoły. - 2015, nr 9, s. 43-48

60. Metoda projektów jako metoda aktywizująca dzieci i... nauczyciela / Barbara Maria Rokicka // Bliżej Przedszkola. - 2015, nr 11, s. 14-17

61. Metoda projektu a aktywność fizyczna / Daria Puszka // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. - 2020, nr 1, strony 38-40

62. Metoda tekstu przewodniego / Aleksandra Kubala-Kulpińska // Głos Pedagogiczny. - 2017, nr 91, s. 50-52

63. Metody aktywizujące i ich wpływ na sukces edukacyjny dziecka w szkole specjalnej / Marzena Fryszkiewicz // Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. T. 2. - S. 142-156

64. Metody aktywizujące jako narzędzie wspierające przygotowanie dzieci do nauki szkolnej - metody zabawowe. Cz. 2 / Janusz Rusaczyk // Wychowanie w Przedszkolu. - 2018, nr 5, s. 34-38

65. Metody aktywizujące, które wspomagają gotowość szkolną dziecka sześcioletniego / Janusz Rusaczyk // Wychowanie w Przedszkolu. - 2018, nr 4, s. 36-41

66. Metody aktywizujące pracy z użytkownikiem / Danuta Saniewska // Biblioteka w Szkole. - 2020, nr 4/5/6, s. 18-21

67. Metody aktywizujące w nauczaniu zintegrowanym uczniów niepełnosprawnych intelektualnie / Monika Gęga // Nowa Szkoła. - 2013, nr 4, s. 31-33

68. Metody aktywizujące w procesie nauczania - uczenia się na I etapie edykacyjnym / Anna Wójcik // Kwartalnik Edukacyjny. - 2014, nr 3, s. 57-69

69. Metodyczne aspekty oceny potencjału poznawczo-edukacyjnego krajobrazu / Ewelina Mocior // Edukacja. - 2014, nr 4, s. 80-95

70. Miasto to plansza czyli Coś o grach miejskich / Ewa Brzozowska-Wicherek // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. - 2018, nr 4, s. 55-59

71. Mierzenie płynów : pierwsze doświadczenia dziecka / Feliksa Piechota, Emilia Szymczak // Wychowanie w Przedszkolu. - 2015, nr 2, s. 48-50

72. Modele edukacji i metody kształcenia w XXI wieku / Antoni Zając // Kwartalnik Edukacyjny. - 2013, nr 2, s. 14-27

73. Moje lekcje etyki / Aniela Kozikowska // Głos Nauczycielski. - 2017, nr 1, s. 14

74. Moje odkrycia - dla Ciebie, Mamo / Alina Jakubowska // Życie Szkoły. - 2013, nr 5, s. 30-32

75. Muzyczny tydzień : scenariusz zajęć przeprowadzonych metodą storyline dla dzieci pięcio- i sześcioletnich. Cz. 1 / Kamila Michalik // Bliżej Przedszkola. - 2015, nr 3, s. 42-45

76. Muzyczny tydzień : scenariusz zajęć przeprowadzonych metodą storyline dla dzieci piecio- i szaścioletnich. Cz. 2 / Kamila Michalik // Bliżej Przedszkola. - 2015, nr 4, s. 63-65

77. Na świecie żyła sobie kurka... czyli Jak pracować metodą Storyline / Agnieszka Czeglik // Bliżej Przedszkola. - 2014, nr 3, s. 54-58

78. Nauka czytania czyli Świetna zabawa / Joanna Apanasewicz // Głos Nauczycielski. - 2017, nr 27/28, s. 16-17

79. Nauka pod chmurką / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. - 2016, nr 37, s. 14

80. Naukowa przygoda / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. - 2017, nr 26, s. 17

81. Nie tylko kreda i tablica : metody aktywizujące w pracy nauczyciela / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. - 2015, nr 74 (grudzień), s. 6-9

82. Nie tylko kreda i tablica : metody aktywizujące w pracy nauczyciela / Małgorzata Łoskot // Polonistyka. - 2016, nr 1, s. 32-33

83. (Nie)wykorzystany potencjał outdoor education : wybrane aspekty badań / Teresa Parczewska // Problemy Opiekuńczo- Wychowawcze. - 2019, nr 5, s. 50-57

84. Nowoczesność kontra tradycja w walce z nudą we wczesnej edukacji języka angielskiego / Paulina Barańska // Nauczanie Początkowe. - 2014/2015, nr 4, s. 92-103

85. Nuda nie ma szans! : gry i zabawy wspierające postrzeganie zmysłowe u dzieci w wieku przedszkolnym / Beata Bielska // Bliżej Przedszkola. - 2014, nr 11, s. 29-31

86. O kształceniu wyobraźni tłumaczeniowej / Iwona Anna Ndaiye // Polonistyka. - 2013, nr 1, s. 27-31

87. Od A do Z czyli "Koszyk" sposobów pracy z uczniem / Agata Baj // Język Polski w Szkole 4-6. - 2015/2016, nr 2, s. 55-75

88. Odkrywamy naturę wokół siebie - zadania i zabawy dla dzieci wczesnej edukacji i nie tylko... / Tatiana Grabowska // Wychowanie na co Dzień. - 2013, nr 1/2, dod. „Wkładka Metodyczna", s. IV-VIII

89. Odwrócona lekcja biologii / Julian Piotr Sawiński // Biologia w Szkole. - 2013, nr 2, s. 32-34

90. Ogród szkolny - projekt jako edukacyjna mapa myśli / Tomasz Ordza  // Biologia w Szkole. - 2018, nr 1, s. 55-57

91. Opowieści dziwnej treści / Beata Piotrowicz // Głos Nauczycielski. - 2017, nr 21, s. 14

92. Outdoor education jako innowacyjne podejście w edukacji przyrodniczo-ekologicznej / Aleksandra Suska // Nauczanie Początkowe. - 2016/2017, nr 4, s. 22-29

93. Patrz, patrz, patrz! / Michał Kremzer // Matematyka. - 2013, nr 7, s. 31-32

94. Peer learning czyli Nauka przez wymianę wiedzy / Aleksandra Kubala-Kulpińska // Biologia w Szkole. - 2018, nr 5, s. 34-36

95. Pewność przyszłości dzięki asertywności / Paulina Dubiel // Głos Pedagogiczny. - 2013, nr 48, s. 14-16

96. Pięciolatki - przyszli poligloci / Iwona Rybak // Bliżej Przedszkola. - 2015, nr 6, s. 10-12

97. Podejmowanie codziennych decyzji - metoda "pięć pudełek" / Joanna Łukasik // Wychowawca. - 2020, nr 4, s. 30-31

98. Podróże małe i duże: zajęcia według Mobilnej Rekreacji Muzycznej / Joanna Labuń // Wychowanie w Przedszkolu. - 2014, nr 9, s. 52-53

99. Poezja i metody aktywizujące. Scenariusze lekcji / Edyta Wójcicka // Język Polski w Gimnazjum. - 2016/2017, nr 1, s. 90-109

100. Pomagamy naszym przyjaciołom / Melania Merchel // Wychowanie w Przedszkolu. - 2013, nr 1, s. 35-36

101. "Powrót do przyrody". O emocjonalnych korzyściach propozycji ruchu "slow" / Anna Klichowska // Nauczanie Początkowe. - 2016/2017, nr 4, s. 30-44

102. Powtórka z polskiego - gra edukacyjna dla gimnazjalistów / Roman Sowa // Język Polski w Gimnazjum. - 2017/2018, nr 4, s. 66-81

103. Praca z dzieckiem zdolnym w przedszkolu / Joanna Skoczylas // Wychowanie w Przedszkolu. - 2017, nr 6, s. 35-38

104. Projekt edukacyjny w praktyce szkolnej / Monika Kupiec // Nauczyciel i Szkoła. - 2013, nr 3, s. 267-278

105. Projekt EDUSCIENCE oczami jego twórców i realizatorów / Agata Goździk // Edukacja i Dialog. - 2015, nr 1/2, s. 68-73

106. Projekt "Sklep" / Alicja Dąbrowska // Wychowanie w Przedszkolu. - 2013, nr 1, s. 32-34

107. Projekt zajęć terenowych dla uczniów klasy 3 - "Jesteśmy gośćmi w lesie" / Mirosława Parlak // Nauczanie Początkowe. - 2016/2017, nr 4, s. 64-69

108. Przed wakacyjną wyprawą / Alina Jakubowska // Życie Szkoły. - 2015, nr 6, s. 45-48

109. Przedszkolak za pan brat z matematyką / Elżbieta Korczewska // Wychowanie w Przedszkolu. - 2015, nr 6, s. 7-10

110. Przedszkole w lesie / Rafał Ryszka // Wychowawca. - 2015, nr 7/8, s. 38-41

111. Przegląd metod aktywizujących rozwój dziecka w wieku przedszkolnym / Ewa Zielińska // Bliżej Przedszkola. - 2013, nr 2, s. 16-18

112. Przez dyskusję do kompetencji / Anna Klimowicz // Dyrektor Szkoły. - 2020, nr 12, s. 46-50

113. Przygody w Krainie Bajek : zajęcia praktyczne Psychomotoryki Empowermentu / Andrzej Majewski // Bliżej Przedszkola. - 2015, nr 5, s. 18-22

114. Przyroda jest naszym najlepszym nauczycielem / Grzegorz Bożek // Geografia w Szkole. - 2013, nr 5, s. 11-13

115. Pusta klasa sobie hasa / Celina Zielińska // Głos Nauczycielski. - 2017, nr 25, s. 11

116. Rekonstrukcje historyczne z perspektywy dydaktyka historii / Jan Chańko // Wiadomości Historyczne. - 2016, nr 1, s. 46-49

117. Rola technik arteterapeutycznych w edukacji uczniów wybitnie zdolnych / Barbara Cichy-Jasiocha // Języki Obce w Szkole. - 2018, nr 3, s. 19-22

118. Rozwijanie wyobraźni poprzez muzykę u dzieci w wieku wczesnoszkolnym w świetlicy szkolnej / Maria M. Karel // Edukacja Wczesnoszkolna. - 2018/2019, nr 2, s. 53-67

119. Ryślenie, barwoślady, lapbooki - czyli jak sprawić, żeby uczenie się było łatwiejsze / Aleksandra Kubala-Kulpińska // Polonistyka. - 2017, nr 2, s. 36-39

120. Rysunek na lekcjach matematyki / Agata Szadowiak // Matematyka. - 2020, nr 3/4, s. 55-58

121. Scenariusz zajęć dla klasy 1 / Magdalena Miążek // Nauczanie Początkowe. - 2015/2016, nr 1, s. 91-93

122. Scenariusz zajęć dydaktyczno-wychowawczych dla klasy 2 z wykorzystaniem podejścia "outdoor education" / Mirosława Parlak // Nauczanie Początkowe. - 2016/2017, nr 4, s. 70-76

123. Serduszko małego misia - czyli Dziecięce rozważania na temat miłości przyjaźni i odwagi : scenariusz zajęć z zastosowaniem narzędzi TOC -gałązka logiczna / Dorota Kamińska // Bliżej Przedszkola. - 2013, nr 2, s. 20-27

124. Service learning / Marta Majorczyk // Dyrektor Szkoły. - 2017, nr 3, s. 37-42

125. Skąd się bierze woda w kranie? : wodociągi i kanalizacja / Jan Amos Jelinek // Bliżej Przedszkola. - 2014, nr 11, s. 55-57

126. Słyszę i zapominam. Widzę i pamiętam. Robię i rozumiem czyli Metody aktywizujące w szkole / Anna Meslin // Życie Szkoły. - 2018, nr 11, s. 40-44

127. Stoliczku, nakryj się! - czyli Jak powstaje stół : scenariusz zajęć dla dzieci czteroletnich / Józefa Mazurkiewicz // Bliżej Przedszkola. - 2014,  nr 12, s. 48-50

128. Świąteczne odkrycia / Alina Jakubowska // Życie Szkoły. - 2014, nr 11, s. 32-34

129. Szkoła jako przestrzeń uczenia się / Dorota Szumna // Kwartalnik Edukacyjny. - 2013, nr 2, s. 28-41

130. Tablica interaktywna a aktywność ucznia na lekcji / Robert Jóźwik // Kwartalnik Edukacyjny. - 2013, nr 2, s. 85-92

131. Tajemnice podwodnego świata czyli Matematyka w przyrodzie / Beata Bugajska-Jaszczołt, Aneta Gogół // Nauczanie Początkowe. - 2016/2017, nr 4, s. 77-90

132. Tajemnice soli / Alina Jakubowska // Życie Szkoły. - 2015, nr 2, s. 42-47

133. Trochę Zielona Szkoła : pomysł na powtórzenie w terenie / Alina Jakubowska // Życie Szkoły. - 2016, nr 6, s. 41-44

134. Trzeci wymiar mapy : jak nauczać o poziomicy - praktyczne rozwiązania / Paweł Wojtanowicz // Geografia w Szkole. - 2013, nr 6, s. 36-39

135. Twierdzenie, dowód i (wszystko) gra / Marek Pisarski // Matematyka w Szkole. - 2013, nr 70, s. 34-36

136. Tworzenie produktu turystycznego: projekt uczniowski / Dominik Sikorski // Geografia w Szkole. - 2013, nr 6, s. 43-47

137. Uczeń - mały naukowiec / Paulina Barańska // Nauczanie Początkowe. - 2014/2015, nr 4, s. 48-55

138. Uczeń zdolny : jak nie zniechęcić dziecka do nauki / Kinga Rusin // Głos Pedagogiczny. - 2014, nr 61, s. 22-24

139. Uczenie się kooperacyjne : w świetle opinii nauczycieli wczesnoszkolnych / Dorota Sobierańska // Kwartalnik Pedagogiczny. - 2016, nr 4, s. 48-66

140. Uczenie się przez działanie / Regina Lenart-Gansiniec // Dyrektor Szkoły. - 2017, nr 9, s. 33-35

141. Uczniowie układają krzyżówki / Maria Mameła // Biblioteka w Szkole. - 2013, nr 1, s. 14

142. Ukierunkowana aktywność ucznia na lekcji języka polskiego / Mirosława Iwasiewicz // Język Polski w Szkole 4-6. - 2013/2014, nr 3, s. 83-104

143. Upodmiotowić ucznia! / Tomasz Łukawski // Głos Nauczycielski. - 2017, nr 17/18, s. 26

144. W krainie śnieżynek i bałwanków / Katarzyna Pacha // Wychowanie w Przedszkolu. - 2013, nr 1, s. 37-38

145. W oczekiwaniu na wakacje / Beata Skrzypiec // Głos Nauczycielski. - 2017, nr 23, s. 15

146. W roli akuszerki środowiska edukacyjnego / Jakub Sypniewski // Geografia w Szkole. - 2017, nr 2, s. 26-29

147. W świecie dźwięków / Alina Jakubowska // Życie Szkoły. - 2015, nr 4, s. 43-48

148. W świecie mechaniki / Alina Jakubowska // Życie Szkoły. - 2015, nr 8, s. 45-48

149. W trosce o aktywność muzyczną dziecka / Ewa Parkita // Nauczanie Początkowe. - 2013/2014, nr 1, s. 36-42

150. Warto to zrobić. Dlaczego? / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. - 2019, nr 1/2, s. 18-19

151. Wczesna edukacja matematyczna w kontekstach narracyjnych i środowisku lokalnym / Barbara Bilewicz-Kuźnia // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2020, nr 2, s. 54-63

152. Wędrówki wody / Alina Jakubowska // Życie Szkoły. - 2015, nr 5, s. 45-48

153. WF z chustą animacyjną Klanza / Ewa Brzozowska-Wicherek // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. - 2018, nr 1, s. 35-37

154. Widzieć znaczy wiedzieć / Magdalena Młynarczyk-Misiura // Życie Szkoły. - 2014, nr 5, s. 20-21

155. Wiosenne zabawy z liczbami / Edyta Kaczanowska // Bliżej Przedszkola. - 2013, nr 3, s. 20-23

156. Wiosenny czas : scenariusz zajęć świetlicowych / Monika Strzelbicka // Świetlica w Szkole. - 2020, nr 2, s. 18-19

157. Wiosna - ach, to Ty! : scenariusz zajęć świetlicowych / Paulina Cysak // Świetlica w Szkole. - 2020, nr 2, s. 12-14

158. Wizualne karty pracy / Agata Szadowiak // Matematyka. - 2020, nr 1, s. 26-30

159. Wolność pozornie "bez ograniczeń" czyli O lekcjach angielskiego poza murami szkoły / Agnieszka Szplit // Nauczanie Początkowe. - 2016/2017, nr 4, s. 91-100

160. Wsparcie dziecka powracającego z migracji po otwarciu granic - propozycja wykorzystania metody storyline / Dominika Przybyszewska // Edukacja Wczesnoszkolna. - 2020/2021, nr 1, s. 89-106

161. Wspieranie twórczego rozwoju / Teresa Grąziewicz-Jóźwik // Wychowanie w Przedszkolu. - 2013, nr 8, s. 20-23

162. Wspólne gotowanie - zdrowa pizza / Jolanta Jabłońska // Wychowanie w Przedszkolu. - 2014, nr 1, s. 46-48

163. Wykorzystanie klocków logicznych Dienesa do kształtowania pojęć matematycznych / Lidia Kołodziejska // Wychowanie w Przedszkolu. - 2015, nr 2, s. 45-47

164. Wykorzystanie koncepcji "outdoor education" we współczesnej szkole / Aleksandra Suska // Nauczanie Początkowe. - 2016/2017, nr 4, s. 45-50

165. Wykorzystanie metod aktywizujących w pracy z grupą / Magdalena Gadomska // Kwartalnik Edukacyjny. - 2018, nr 3, strony 24-33

166. Wykorzystanie metody sytuacyjnej w przygotowaniu nauczycieli do radzenia sobie z przemocą rówieśniczą wśród uczniów / Aleksandra Tłuściak-Deliowska // Nauczyciel i Szkoła. - 2016, nr 2, s. 241-256

167. Wykorzystanie środków ekspresji w nauczaniu języka obcego / Nika Fronc-Iniewicz // Języki Obce w Szkole. - 2020, nr 2, s. 101-106

168. YouTube w edukacji / Sylwia Polcyn // Remedium. - 2017. nr 3, s. 30-31

169. Z lasem za pan brat / Katarzyna Kubaś // Biologia w Szkole. - 2013, nr 6, s. 18-24

170. Z tradycją w nowoczesność - metoda WebQuest / Monika Wojteczek // Nauczanie Początkowe. - 2013/2014, nr 3, s. 79-99

171. "Za progiem". Wartości edukacyjne uczenia się dzieci w plenerze / Jolanta Andrzejewska // Problemy Opiekuńczo- Wychowawcze. - 2020, nr 2, s. 42-53

172. Zabawy integrujące zmysły / Aneta Winczewska // Życie Szkoły. - 2018, nr 10, s. 34-38

173. Zabawy z porami roku / Jadwiga Daniek-Salawa // Wychowanie w Przedszkolu. - 2013, nr 1, s. 39

174. Zabawy ze sznurkiem / Marta Ratajczak // Wychowanie w Przedszkolu. - 2013, nr 6, s. 38

175. Zajęcia szkolne w terenie - inspiracje z Rzymu / Justyna Adamowicz // Nowa Szkoła. - 2014, nr 7, s. 45-49

176. Zanieczyszczenie środowiska / Hanna Będkowska // Przyroda Polska. - 2015, nr 7, dod. Biuletyn EKO - edukacyjny, s. 2-3

177. Zielona wiosenka zabawy matematyczne : scenariusz zajęć dla dzieci trzyletnich / Justyna Niedbała // Bliżej Przedszkola. - 2015, nr 2, s. 24-26

178. Ziemia czy gleba? / Marzena Grzęda // Wychowanie w Przedszkolu. - 2014, nr 9, s. 44-49

179. Żywa historia - przyłącz się / Robert Nowakowski // Wiadomości Historyczne. - 2014, nr 3, s. 32-40

 

Oprac. Dorota Salamon

 

Powrót do Dydaktyka