Neurodydaktyka - zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2002-2020

Zestawienie do pobrania


KSIĄŻKI

1. Architektura wiedzy w szkole / Stanisław Dylak. - Warszawa : Difin, 2013

2. Jak uczy się mózg / Manfred Spitzer. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007

3. Jak uczyć się szybko i skutecznie / Christian Drapeau ; z fr. przeł. Hanna Pawlikowska-Gannon. - Warszawa : Klub dla Ciebie. Bauer-Weltbild Media, 2002

4. Neurodydaktyka : nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi / Marzena Żylińska. - Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2013

5. Neuroedukacja : praca zbiorowa / pod red. Wiesława Sikorskiego. - Słupsk : Dobra Literatura, 2015

6. Neuropedagogika, neuroedukacja i neurodydaktyka : fakty i mity / Małgorzata Chojak. - Warszawa : Difin, 2019

7. Rewolucja w uczeniu / Gordon Dryden, Jeannette Vos ; przekł. Bożena Jóźwiak. - Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo, cop. 2003

8. Rozwiń swój genialny umysł : zanim zaczniesz uczyć się trzy razy szybciej / Katarzyna Gozdek-Michaelis. - Warszawa : Wydawnictwo Filar, [2003]

9. Superumysł : jak uczyć się trzy razy szybciej / Zbyszek Brześkiewicz. - Białystok : Studio Astropsychologii, 2005

10. Szkoła memów : w stronę dydaktyki ewolucyjnej / Marek Kaczmarzyk. - Gliwice : Wydawnictwo Element, 2018

11. Szkoła w nauce i praktyce edukacyjnej. T. 1 / pod red. Bożeny Muchackiej. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2006

12. Zintegrowany mózg - zintegrowane dziecko : 12 rewolucyjnych strategii kształtujących umysł twojego dziecka / Daniel J. Siegel, Tina Payne Bryson. - Poznań : "Rebis", 2013

 


ARTYKUŁY Z CZASOPISM

1. Bez przyjemności nie ma nauki / Marzena Żylińska // Psychologia w Szkole. - 2012, nr 3, s. 44-54

2. Czy zakres zmian w naszych szkołach jest wystarczający : neurodydaktyka - moda czy potrzeba? / Julian Piotr Skawiński // Dyrektor Szkoły. - 2005, nr 7/8, s. 111-114

3. Dlaczego neurodydaktyka / Marzena Żylińska // Psychologia w Szkole. - 2012, nr 3, s. 45-53

4. Dlaczego priorytetem jest "Nauka o ludzkim mózgu"? / Julian Piotr Skawiński // Nowa Szkoła. - 2005, nr 8, s. 30-32

5. Edukacja wykorzystująca zasady neurodydaktyki / Julian Piotr Skawiński // Geografia w Szkole. - 2012, nr 2, s. 4-6

6. Fałszywe przekonania na temat działania mózgu i zjawisk psychicznych czyli Neuromity i psychomity w edukacji / Monika Szczygieł, Krzysztof Cipora // Edukacja. - 2014, nr 2, s. 53-66

7. Jak zbliżyć się do neurodydaktyki? : (scenariusz szkolenia nauczycieli) / Julian Piotr Skawiński // Wszystko dla Szkoły. - 2009, nr 1, s. 9-12

8. Metody, które wspomagają naukę / Beata Humięcka // Dyrektor Szkoły. - 2015, nr 1, s. 46, 48-50

9. Mózg idzie do szkoły i ... się nudzi / Marzena Żylińska ; rozm. przepr. Małgorzata Stańczyk // Życie Szkoły. - 2014, nr 5, s. 4-8

10. Mózg uczy się, gdy chce / Marzena Żylińska // Psychologia w Szkole. - 2012, nr 2, s. 90-99

11. Neurodydaktyka - czyli droga od subiektywizmu do sprawdzonych faktów / Ewa Weber // Meritum. - 2014, nr 3, s. 91-92

12. Neurodydaktyka - moda czy potrzeba? : czy zakres zmian w naszych szkołach jest wystarczający? / Julian Piotr Sawiński // Dyrektor Szkoły. - 2005, nr 7/8, s. 111-114

13. Neurodydaktyka - przyjaciel czy wróg nauczyciela? : refleksje praktyka / Małgorzata Talarczyk // Głos Pedagogiczny. - 2015, nr 71, s. 61-63

14. Neurodydaktyka : czy wiedza o mózgu nas zmienia? / Marek Kaczmarzyk, Jacek Francikowski, Dorota Kopeć // Biologia w Szkole. - 2011, nr 5, s. 5-12

15. Neurodydaktyka : motywacja, koncentracja i substancje szczęścia / Ewa Jurkiewicz // Życie Szkoły. - 2012, nr 2, s. 4-5

16. Neurodydaktyka języków obcych. Nauczanie języków obcych w świetle badań nad mózgiem / Marzena Żylińska // Języki Obce w Szkole. - 2009/2010, nr 6, s. 5-18

17. Neurodydaktyka okiem praktyka czyli Dlaczego w przedszkolu lepiej się bawić, niż robić co innego / Agnieszka Katarzyna Kuźba // Bliżej Przedszkola. - 2020, nr 2, s. 2-5

18. Neurodydaktyka w szkole / Magdalena Goetz // Głos Pedagogiczny. - 2017, nr 88 (kwiecień), s. 50-55

19. Neurodydaktyka czyli O tym, co wspiera, a co hamuje naturalne procesy uczenia się / Marzena Żylińska // Meritum. - 2014, nr 3, s. 2-10

20. Neuroedukacja - nowy obszar zastosowań komputera w kształceniu / Bolesław Jaskuła // Edukacja. - 2010, nr 2, s. 45-50

21. Neuropedagogika - przyszłość nauczania / Krzysztof Wojewodzie // Psychologia w Szkole. - 2007, nr 2, s. 117-120

22. Neuropedagogika i neurodydaktyka - tendencje XXI wieku / Erich Petlák // Chowanna. - 2012, nr 2, s. 59-66

23. Neuropedagogika i neurodydaktyka a nauczanie / Erich Petlák // Wszystko dla Szkoły. - 2008, nr 11, s. 12-13

24. Neuropolonistyczne aspekty korespondencji sztuk / Małgorzata Imperowicz-Jurczak // Język Polski w Szkole Podstawowej. - 2019/2020, nr 1, s. 108-117

25. Szkoła przyszłości : rewolucja w szkole! Uwolnić potencjał umysłu! / Marzena Żylińska // Edukacja i Dialog. - 2011, nr 3/4, s. 70-71

26. Tajemnice ludzkiego mózgu czyli Słów kilka o neurodydaktyce / Aleksandra Kubala-Kulpińska // Życie Szkoły. - 2014, nr 8, s. 8-11

27. Uczenie się jako proces konstruowania wiedzy / Marzena Żylińska // Kwartalnik Edukacyjny. - 2013, nr 4, s. 3-13

28. Uczenie się przez konstruowanie / Anna Satel // Dyrektor Szkoły. - 2018, nr 11, s. 47-49

29. Wybrane strategie edukacyjne w kontekście założeń neurodydaktyki / Urszula Tyluś // Paedagogica at Utilitatem Disciplinae. - 2011, R. 7, s. 41-49

30. Zasady neurodydaktyki czyli Jak zrozumieć pracę ludzkiego mózgu / Julian Piotr Skawiński // Dyrektor Szkoły. - 2012, nr 11, s. 39-42, 44-46

31. Zasady neurodydaktyki czyli Jak zrozumieć pracę ludzkiego mózgu. Cz. 2 / Julian Piotr Skawiński // Dyrektor Szkoły. - 2012, nr 12, s. 37-44

32. Zrozum mózg, a zrozumiesz dziecko / Adriana Kloskowska // Głos Pedagogiczny. - 2020, nr 118 (wrzesień), s. 15-19

 


ROZDZIAŁY Z KSIĄŻEK

1. Jak aktywizować ucznia...? : zrozumieć i wykorzystać zasady neurodydaktyki / Julian Piotr Sawiński // W: Sposoby aktywizowania uczniów w szkole XXI wieku : pytania, refleksje, dobre rady : poradnik dla nauczycieli. - Warszawa : Difin, 2014. - S. 44-54

2. Neurodydaktyka w służbie szkole i scholiologii / Anna Karpińska // W: Szkoła w nauce i praktyce edukacyjnej. T. 1 / pod red. Bożeny Muchackiej. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2006. - S. 157-164

 

Oprac. Katarzyna Czarnocka-Pasztor

 

Powrót do Dydaktyka