Dyslalia – zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 1993-2021

Zestawienie do pobrania


KSIĄŻKI

1. Balejko Antoni, Jak pokonać seplenienie : uczymy się wymawiać głoski z-ż (rz) dz-dż : dyslalia - dysleksja. Białystok 2002.

2. Balejko Antoni, Jak pokonać seplenienie : uczymy się wymawiać głoski c-cz. Białystok 2001.

3. Balejko Antoni, Jak pokonać seplenienie : uczymy się wymawiać głoski s-sz. Białystok 2000.

4. Bitniok, Michał (red.), Mowa i rozwój a zaburzenia : teoria i praktyka logopedyczna. Dąbrowa Górnicza 2015.

5. Domagała Aneta, Mirecka Urszula, Metody terapii logopedycznej. Lublin 2018.

6. Grabias Stanisław, Panasiuk Jolanta, Woźniak Tomasz (red.), Logopedia : standardy postępowania logopedycznego : podręcznik akademicki. Lublin 2015.

7. Hamerlińska-Latecka Agnieszka, Dyslalia : psychospołeczny aspekt terapii logopedycznej. Bydgoszcz 2012.

8. Hinz Magdalena, Bardzo łatwe ćwiczenia logopedyczne : głoska sz. Gdańsk 2018.

9. Konopska Lilianna, Desonoryzacja w dyslalii : analiza artykulacyjna, akustyczna i audytywna. Szczecin 2015.

10. Nowak Jadwiga, Piosenka w usprawnianiu wymowy dzieci z trudnościami w uczeniu się. Bydgoszcz 1993.

11. Skibska Joanna (red.), Diagnoza interdyscyplinarna : wybrane problemy. Kraków 2017.

12. Skorek Ewa Małgorzata (red.), Terapia pedagogiczna. [T. 1], Zaburzenia rozwoju psychoruchowego dzieci. Kraków 2010.

13. Skorek Ewa Małgorzata, Reranie : profilaktyka, diagnoza, korekcja. Kraków 2001.

14. Weichert-Figurska Danuta, Nie seplenię : program terapii sygmatyzmu. Gdańsk 2015.

15. Winczura Barbara (red.), Dzieci z zaburzeniami łączonymi : trudne ścieżki rozwoju. Kraków 2012.

 

 

ARTYKUŁY Z CZASOPISM

1. Banaszkiewicz Agnieszka Mowa bezdźwięczna - postępowanie logopedyczne. Forum Logopedy 2021, nr 41, s. 16-21.

2. Banaszkiewicz Agnieszka, Rola profilaktyki głosu u pacjentów z rozszczepem podniebienia. Forum Logopedy 2018, nr 27, s. 17-20.

3. Banaszkiewicz Agnieszka, Program terapii logopedycznej dyslalii rozszczepowej na podstawie studium przypadku. Forum Logopedy 2017, nr 18, s. 8-11.

4. Banaszkiewicz Agnieszka, Terapia dyslalii rozszczepowej. Forum Logopedy 2016, nr 14, s. 45-49.

5. Botor Iwona, Ciekawy sposób na nudne ćwiczenia : wykorzystanie kolorowej chusty w zajęciach logopedycznych. Klanza w Czasie Wolnym 2005, nr 1, s. 17-19.

6. Czapla Joanna, Sygmatyzm czyli seplenienie u dzieci w wieku przedszkolnym. Wychowanie w Przedszkolu 2017, nr 10, s. 60-64.

7. Czapla Joanna, "R" czy "L" : terapia dziecka z rotacyzmem w wieku przedszkolnym. Wychowanie w Przedszkolu 2015, nr 6, s. 58-61.

8. Czapla Joanna, Seplenienie się nie zmieni, gdy terapii nie docenisz. Wychowanie w Przedszkolu 2015, nr 1, s. 56-60.

9. Drozd Magdalena, Wykorzystanie strategii sensorycznych w terapii zaburzeń artykulacyjnych. Forum Logopedy 2017, nr 20, s. 4-7.

10. Gugała Kacper, Cykl o dykcji dla nauczycieli. [Cz.] 2, Nauczyciel u logopedy. Głos Nauczycielski 2021, nr 45/46, s. 20.

11. Jeżewska-Krasnodębska Ewa, Dyslalie obwodowe jako zaburzenia najczęściej występujące u dzieci, młodzieży i dorosłych. Forum Logopedy 2020, nr 38, s. 5-10.

12. Jeżewska-Krasnodębska Ewa, Wykorzystanie zabaw w terapii dyslalii obwodowej u dzieci. Forum Logopedy 2020, nr 38, s. 18-21.

13. Jeżewska-Krasnodębska Ewa, Scenariusz zajęć dla dzieci w wieku 5-6 lat z dyslalią. Forum Logopedy 2017, nr 17, s. 38-39.

14. Jeżewska-Krasnodębska Ewa, Dyslalia w teorii i praktyce. Forum Logopedy 2016, nr 14, s. 4-6.

15. Kaptur Ewa, Sławek Jolanta, Dyslalia, dysleksja i inne problemy u dziecka przedwcześne urodzonego : studium przypadku. Forum Logopedy 2020, nr 38, s. 11-17.

16. Kwiecień Kamila, Co z tą głoską "r"? Bliżej Przedszkola 2016, nr 7/8, s. 15-17.

17. Mietz Kinga, Zaburzenia artykulacji u dzieci w wieku przedszkolnym. Bliżej Przedszkola 2016, nr 11, s. 24-26.

18. Pacura-Syrocka Justyna, Dziecko z dyslalią anatomiczną i słuchową. Forum Logopedy 2016, nr 14, s. 10-14.

19. Palicka Iwona, Rola badania psychologicznego w diagnostyce dyslalii : czego może oczekiwać logopeda od psychologa? Forum Logopedy 2020, nr 38, s. 53-56.

20. Pawluczuk Anna, Scenariusz zajęć dla dzieci w wieku szkolnym z uszkodzeniem narządu słuchu - seplenienie proste : scenariusz 3: Doskonalenie czytania ze zrozumieniem. Forum Logopedy 2016, nr 16, s. 36-40.

21. Pokrzywnicka-Holli Agnieszka, Scenariusz zajęć indywidualnych dla dziecka z ORM lub dyslalią. Forum Logopedy 2021, nr 45, s. 30-32.

22. Pokrzywnicka-Holli Agnieszka, Studium przypadku kilkunastoletniej pacjentki z nasilonymi cechami dyslalii rozszczepowej. Forum Logopedy 2017, nr 18, s. 20-22.

23. Pudełko Weronika, Podwyższony poziom niepokoju u dzieci z dyslalią - analiza zagadnienia w świetle metody Rysunku Projekcyjnego. Nauczyciel i Szkoła 2018, nr 3, s. 59-78.

24. Skoczylas Anna, Czy możliwa jest zdalna terapia logopedycza w dyslalii obwodowej? Forum Logopedy 2020, nr 38, s. 22-27.

25. Szeler Katarzyna, Terapia oraz wsparcie dzieci z palatolalią i ich rodzin. Wychowanie na co Dzień 2012, nr 1/2, s. 12-15.

26. Walczak Ewelina, Dyslalia - wyzwanie czy codzienność w pracy logopedy? Forum Logopedy 2016, nr 14, s. 21-22.

27. Wałaszek Monika, Scenariusz zajęć 1 dla dzieci w wieku 4-7 lat z sygmatyzmem, utrwalający poprawną wymowę głoski [sz]. Forum Logopedy 2018, nr 28, s. 25-26.

28. Woźniak-Wróblewska Małgorzata, Profilaktyka wad wymowy. Wychowanie w Przedszkolu 2007, nr 11, s. 40-42.

29. Zarzycka-Kożuszek Agnieszka, Rodzaje zaburzeń komunikacji językowej oraz sposoby wspomagania dzieci z zaburzeniami języka i mowy przez nauczycieli, we współpracy z logopedami. Nauczanie Początkowe 2016/2017, nr 3, s. 13-27.

30. Zembrzuska Joanna, Scenariusz zajęć dla dzieci w wieku 8-9 lat z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim do terapii sygmatyzmu. Forum Logopedy 2017, nr 17, s. 26-29.

31. Zembrzuska Joanna, Scenariusz zajęć dla dzieci 6-, 7-letnich - sygmatyzm. Forum Logopedy 2016, nr 15, s. 29-32.

32. Zembrzuska Joanna, Scenariusz zajęć dla dzieci 7-, 8-letnich - sygmatyzm. Forum Logopedy 2016, nr 15, s. 33-35.

 

Oprac. Anna Stefaniak

Powrót do Wychowanie. Pedagogika